ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فاز اول طرح فیبر نوری "نجما" خوزستان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تکمیل طرح “نجما” در استان تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

رحیم فلاح‌ زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات تا منازل (نجما) در خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح به منظور ظرفیت‌سازی ١٢۵ هزار پورت و واگذاری ٩٨ هزار پورت به متقاضیان خانگی و تجاری استان خوزستان برنامه‌ریزی شده است. 

وی افزود: طرح نجما در خوزستان با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت مخابرات ایران و به منظور تامین نیازهای مشتریان در حال اجرا است. 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: اجرای این طرح تا پایان سال ١۴٠۴ پیش بینی شده است، اما با توجه به اینکه شرکت مخابرات منطقه خوزستان از سال‌های گذشته نسبت به توسعه و گسترش شبکه فیبر نوری اقدام کرده تا پایان سال ۱۴۰۳ این طرح در خوزستان تکمیل خواهد شد.

فلاح زاده عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده در فاز اول این طرح واگذاری ١٩ هزار سرویس به متقاضیان خانگی و تجاری استان انجام خواهد شد و این فاز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در طرح نجما، زیرساخت ارتباطی خوزستان از سیم مسی به فیبر نوری ارتقا یابد و فیبر نوری به درب منازل و کسب و کارها برسد تا مردم بتوانند از این ظرفیت مطلوب در حوزه ارتباطات بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: حرکت به سمت تحول دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند، امکان بهره‌مندی مشترکان از پهنای باند با سرعت ٣٠٠ مگابیت برثانیه، توسعه آموزش و بهداشت از جمله اهداف و مزایای اجرای طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات (نجما) است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا