فاز اول طرح فیبر نوری "نجما" خوزستان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تکمیل طرح “نجما” در استان تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

رحیم فلاح‌ زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات تا منازل (نجما) در خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح به منظور ظرفیت‌سازی ١٢۵ هزار پورت و واگذاری ٩٨ هزار پورت به متقاضیان خانگی و تجاری استان خوزستان برنامه‌ریزی شده است. 

وی افزود: طرح نجما در خوزستان با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت مخابرات ایران و به منظور تامین نیازهای مشتریان در حال اجرا است. 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: اجرای این طرح تا پایان سال ١۴٠۴ پیش بینی شده است، اما با توجه به اینکه شرکت مخابرات منطقه خوزستان از سال‌های گذشته نسبت به توسعه و گسترش شبکه فیبر نوری اقدام کرده تا پایان سال ۱۴۰۳ این طرح در خوزستان تکمیل خواهد شد.

فلاح زاده عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده در فاز اول این طرح واگذاری ١٩ هزار سرویس به متقاضیان خانگی و تجاری استان انجام خواهد شد و این فاز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در طرح نجما، زیرساخت ارتباطی خوزستان از سیم مسی به فیبر نوری ارتقا یابد و فیبر نوری به درب منازل و کسب و کارها برسد تا مردم بتوانند از این ظرفیت مطلوب در حوزه ارتباطات بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: حرکت به سمت تحول دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند، امکان بهره‌مندی مشترکان از پهنای باند با سرعت ٣٠٠ مگابیت برثانیه، توسعه آموزش و بهداشت از جمله اهداف و مزایای اجرای طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات (نجما) است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل