امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۸۰ درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار به کشاورزان پرداخت می‌شود

اهواز- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار توسط دولت به صورت یارانه‌ای به کشاورز اعطا می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا مهاجر صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد نیاز کشور به گندم از خوزستان تأمین می‌شود و با توجه به پتانسیل‌های موجود در این استان میزان تولید گندم می‌تواند به بیش از این برسد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر مدیریت مناسب از ظرفیت‌های موجود صورت بگیرد باعث افزایش درآمد کشاورز، افزایش سرانه ملی در خوزستان و برطرف شدن نیاز کشور به محصولات استراتژیک خواهد شد.

وی، یکی از اهداف مهم وزارت را پایداری تولید گندم عنوان و اضافه کرد: یکی از روش‌های پایداری تولید، تناوب زراعی به شمار می‌رود باشد و بهترین تناوب در غلات نیز تناوب به وسیله محصول کلزا است.

مهاجر با بیان اینکه در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم و بیش از ۵۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد، گفت: یکی از دلایل افزایش تولید گندم، تناوب آن با کلزا بوده و به همین دلیل قیمت خرید کلزا ۲ برابر قیمت گندم اعلام شد.

وی با بیان اینکه در زمینه کشت قراردادی و تأمین نهاده‌ها امتیاز ویژه‌ای به کشاورزان گندم کار و کلزاکار استان خوزستان اعطا می‌شود، اظهار کرد: دولت ۷۰ درصد هزینه کودهای پتاسه و فسفاته کشاورزان را به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌کند و همچنین یارانه کودهای ازته تا ۸۰ درصد افزایش یافته است

وی افزود: بهره وری آب و مصرف بهینه کود باعث افزایش تولید می‌شود و در همین راستا شرکت‌های نیشکری را به استفاده از روش‌های آبیاری تیپ و زیر سطحی متقاعد کرده‌ایم که استفاده از این روش‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار توسط دولت به صورت یارانه‌ای به کشاورز اعطا می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا