اقتصاد کلان

فارغ التحصیلان خبره سرمایه‌های واقعی کشور هستند

وزیر امور اقتصادی و دارایی فارغ التحصیلان خبره را سرمایه های واقعی کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مزیت های اقتصاد دانش بنیان، شما فارغ التحصیلان هستید که صنعت، بهداشت و سلامت کشور را پیش می‌برید.

سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه دوم آذرماه در آیین افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا در تبریز به تاثیر افتتاح این خط تولید اشاره کرد و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی مصداق داشته باشد آن را امروز در این شرکت می بینیم که در جهت خودکفایی، ایستادگی بیشتر صنعت داروسازی همت کرده‌اند و موجب کاهش وابستگی های حوزه سلامت کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم که برای پروژه های پیشرفت سال های آینده برنامه‌ریزی کنید و ما هم در این راستا با تمام ظرفیت و منابع ملی و استانی در کنار شما هستیم.

عابدین خرم استاندار آذربایایجان شرقی نیز در این مراسم یکی از دغدغه های استان را وضع صنعت داروسازی عنوان کرد و افزود: وضعیت صنعت داروسازی آذریجان شرقی همواره در سراشیبی قرار داشت که حتی برخی از خطوط شرکت های داروسازی در بحران کرونا تعطیل شده بود که دولت مردمی با همکاری بانک های عامل این مشکلات از جمله نقدینگی این شرکت ها را حل کرد.

وی تصریح کرد: با همت جهادی همواره برای افتتاح این خط تولید که مبتنی بر نیازهای کشور بود تلاش کرده‌ایم.

وی آذربایجان شرقی را قطب تولید دارو، توسعه و تحقیقات در کشور قلمداد کرد و ادامه داد: نیازها، موانع و مشکلات با ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان حل شدنی است.

استاندار آذربایجان شرقی به حمایت از مجموعه های داروسازی تاکید کرد و گفت: این مجموعه ها را نمی‌توان در انتظار گذاشت و در راستای حل برخی از مشکلات جدی و اساسی مراکز درمانی و بهداشتی باید از این مجموعه ها حمایت کامل صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا