اتصال ۲ روستای خوزستان به اینترنت پرسرعت

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۲ روستای استان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به روستاهای خوزستان اظهار کرد: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیر ساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، با اقدامات کارشناسان فنی حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات خوزستان، سایت پر سرعت همراه اول با تکنولوژی ۲G و ۴G در روستای آبید از توابع سردشت دزفول نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: پس از به روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت در شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای آبید، جاده مواصلاتی و مناطق و روستاهای اطراف و نزدیک، از اینترنت پرسرعت همراه اول با کیفیت مطلوب برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت‌ بالا تجربه می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: همچنین با نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای فالح سرقلعه از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و مشترکان در این روستا از دیتای همراه اول با سرعت و کیفیت بالا بهره‌مند شدند.

فلاح زاده ادامه داد: این اقدامات به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، در روستاهای استان خوزستان در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی از اهم اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل