ماموریت سازمان‌های توسعه‌ای باید بازتعریف شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای به درستی استفاده نمی‌شود این در حالی است که این سازمان‌ها می‌توانند پتانسیل بخش خصوصی را به درستی به کار گرفته و برای آبادی و عمران کشور استفاده کنند.

عزت اله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید از ایدرو، گفت: از ابتدای فعالیت مجلس یازدهم که مسئولیت کمیسیون صنایع و معادن را برعهده گرفتم، جلسات مستمری با نمایندگان سازمان‌های توسعه‌ای داشتیم و بر بازتعریف ماموریت‌های سازمان‌های توسعه‌ای تاکید کردیم، شرایط فعلی که سازمان‌های توسعه‌ای بنگاهدار شدند و باید دستورات افراد مختلف را اجرایی کنند با ماهیت، ماموریت و اساسنامه سازمان‌های توسعه ای همخوانی ندارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه نیز ادامه نشست‌های مذکور بود تا ماموریت سازمان‌های توسعه‌ای بازتعریف شود و همه این سازمان‌ها به عنوان سازمان‌های پیشران پای کار دولت باشند و اقدامات لازم برای عملیاتی کردن برنامه های توسعه‌ای در کشور را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از ظرفیت این سازمان‌ها به درستی استفاده نمی‌شود این در حالی است که سازمان‌های توسعه‌ای می‌توانند پتانسیل بخش خصوصی را به درستی به کار گرفته و برای آبادی و عمران کشور استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سازمان متولی طراحی نقشه راه توسعه کشور باید یک نهاد و مجموعه‌ای به جز سازمان برنامه و بودجه باشد زیرا سازمان برنامه و بودجه درگیر تخصیص منابع است اما سازمان‌های توسعه‌ای می‌توانند هدایت منابع را به سمت توسعه هدایت کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: سازمان برنامه و و بودجه عملا درگیر تخصیص منابع است و فرصت کافی برای توجه به طرح‌های توسعه‌ای ندارد و علت سردرگمی‌های موجود و اینکه توسعه سرعت لازم را ندارد، همین موضوع است./

منبع

ایدرو

خروج از نسخه موبایل