صنعت، معدن، تجارت

تاخیر وزارت صمت در بررسی درخواست مجوزهای کسب‌وکار

وزارت صنعت و معدن، تجارت با ۱۸ درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تاخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب و کار را ثبت کرده است.

بر گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس گزارش درگاه ملی مجوزها، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اول دی تعداد ۱ میلیون و۶۴۹ هزار درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که ۹۳۶ هزار و ۹۱ مجوز، به صورت غیرحضوری و کاملاً الکترونیکی بوده است.

از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۴۸۰ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه است که ۳ وزارتخانه، وزارت کشور (بجز شهرداری‌ها) با ۳۹ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۹.۶ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز و وزارت صنعت و معدن، تجارت هم با ۱۸ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تأخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب و کار را ثبت کرده‌اند.

کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی تاکنون شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده اند و همچنان به صورت غیرقانونی از صدور مجوز خودداری می‌کنند.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ۲۹۷ هزار و ۹۴۷ مجوز صادر شده از تعداد ۳۲۸ هزار و ۹۲۸ مجوز درخواست شده، بیشترین تعداد صدور مجوز برخط را داراست، که میزان تأخیر در بررسی برای صدور مجوز در این وزارتخانه صفر اعلام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا