انرژی

روس‌ها قیمت فروش ال‌ان‌جی به آسیا را بالا می‌برند

شرکت «سرمایه‌گذاری ساخالین انرژی» که تاسیسات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در خاوردور روسیه را اداره می‌کند، می‌خواهد قیمت قراردادهای بلندمدت را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این اقدام، هزینه‌های انرژی ژاپن و کره جنوبی را بالا خواهد برد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: مذاکرات با مشتریان در شمال آسیا، اواخر سال گذشته در راستای بازبینی معمول قیمت که هر پنج سال یک بار انجام می‌شود، برگزار شد. در حالی که شرکت «سرمایه‌گذاری ساخالین انرژی»، بازار را نسبت به بازبینی قبلی، محدودتر می‌بیند اما خریداران هنوز پیشنهاد نرخ بالاتر را نپذیرفته‌اند.

همچنین بخوانید

این اقدام برخلاف روند کاهش قیمت‌ها در قراردادهای ال‌ان‌جی است. انتظار می‌رود بازار در سال آینده، با آغاز فعالیت پروژه‌های جدید در آمریکا و قطر، دچار مازاد عرضه شود و باعث شود صادرکنندگان، نرخ‌های فروش را برای حفظ مشتریانشان پایین بیاورند.

تاسیسات صادرات ال‌ان‌جی ساخالین۲، نزدیک‌ترین تاسیسات به شمال آسیاست که خانه بزرگترین خریداران گاز است. این تاسیسات حدود ۱۰ درصد از نیازهای ال‌ان‌جی ژاپن را در سال میلادی گذشته تامین کند و به دلیل ضرورت حفظ امنیت انرژی، هدف تحریم‌های غربی قرار نگرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت «سرمایه‌گذاری ساخالین انرژی»، درخواست کرده است قیمت فروش بلندمدت ال‌ان‌جی، در محدوده ۱۴ درصد مرتبط با نفت برنت باشد که یک شیوه معمول برای قیمت گذاری قراردادهای این سوخت است. قیمت فروش قراردادی در حال حاضر، در محدوده ۱۳ درصد است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا