بین الملل

انگلیس تحریم‌های خود علیه روسیه را دور زد

گزارشات حاکی از آن است در حالی که انگلیس نفت روسیه را تحریم کرده اما از سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰۰ میلیون دلار از فرآورده‌های تولید شده از نفت روسیه را خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که انگلیس با استفاده از خلأ‌های موجود، تحریم‌های خود علیه روسیه را دور زده است.

همچنین بخوانید

بر همین اساس انگلیس حدود ۷۰۰ میلیون دلار فرآورده‌های تولید شده از نفت روسیه در کشورهای ثالث را از سال ۲۰۲۲ وارد کرده است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک، چین و هند که بزرگ‌ترین خریداران نفت روسیه هستند، نفت وارداتی از این کشور را پس از پالایش و تبدیل به گازوئیل و سوخت هواپیما به کشورهای ثالث از جمله انگلیس صادر می‌کنند.

بر اساس قوانین بین الملل، اصالت فرآورده‌های نفتی تولید شده، کشوری محسوب می‌شود که در آن پالایش انجام شده و به خاطر همین واردات فرآورده‌های تولید شده از نفت روسیه به دیگر کشورها غیر قانونی نیست.

ایزاک لوی، دبیر سیاست‌های اروپا-روسیه مؤسسه تحقیقات انرژی و هوای پاک می‌گوید: مشکل خلأهای موجود این است که اولاً تقاضا برای نفت روسیه را افزایش می‌دهند و دوماً در این مسیر قیمت این نفت نیز افزایش می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ معادل ۵.۲ میلیون بشکه فرآورده نفتی تولیدی از نفت روسیه وارد انگلیس شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا