ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انویدیا تاج تسلا را ربود

شرکت تراشه سازی انویدیا با کنار زدن شرکت خودروسازی برقی تسلا، پرمعامله‌ترین سهام وال استریت شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، انویدیا به تازگی در جایگاه سومین شرکت ارزشمند آمریکا قرار گرفته و دستاورد اخیرش نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های مربوط به هوش مصنوعی، تا چه حد در برای سرمایه‌گذاران، اهمیت پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

 با این حال، حضور پررنگ انویدیا در معاملات سهام روز به روز ممکن است سرمایه‌گذاران را در صورتی که رشد درآمد انویدیا نتواند انتظارات بالای آنها را برآورده کند، آسیب پذیر کند و به صعود وال‌استریت که تحت تاثیر خوش‌بینی به پتانسیل هوش مصنوعی روی داده است، ضربه زند.

گزارش سه ماهه این شرکت تراشه‌سازی که چهارشنبه هفته جاری منتشر می شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته برای وال‌استریت خواهد بود. بعضی از استراتژیست‌ها بر این باورند که در صورت مایوس کننده بودن این گزارش، ممکن است روند صعودی که باعث افزایش ۴۷ درصدی سهام انویدیا در سال ۲۰۲۴ شده است، معکوس شود.

سهام انویدیا به ارزش میانگین حدود ۳۰ میلیارد دلار در روز، در ۳۰ جلسه معامله گذشته، معامله شده و سهام شرکت تسلای ایلان ماسک را که در همین مدت به ارزش ۲۲ میلیارد دلار در روز معامله شده، کنار زده است.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، تسلا از سال ۲۰۲۰، در معاملات سهام آمریکا پرمعامله بود و گردش مالی آن چندین بار در سال‌های اخیر، به بالای ۳۵ میلیارد دلار رسید.

روز جمعه، مجموع معاملات سهام انویدیا و «سوپر مایکرو کامپیوتر» که یک شرکت دیگر فعال در حوزه هوش مصنوعی است، بیش از ۴۰ درصد از کل گردش مالی ۱۰ سهام پرمعامله بازار آمریکا شامل تسلا، متا پلتفرم، اپل، آمازون و مایکروسافت، به حساب آمد.

انویدیا حدود ۸۰ درصد از بازار تراشه هوش مصنوعی پیشرفته را در کنترل دارد و هفته گذشته، ارزش بازارش از آمازون و آلفابت فراتر رفت و به سومین شرکت ارزشمند وال استریت تبدیل شد و پس از مایکروسافت و اپل ایستاد. ارزش سهام انویدیا از ۵۴۰ میلیارد دلار در یک سال پیش، به ۱.۸ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ریزش ۲۰ درصدی داشته که ناشی از تقاضای ضعیف برای خودروهای برقی این شرکت و رقابت رو به رشد بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا