ضرورت بهینه سازی مصرف سوخت

مجلس تاکید ویژه برای بهینه سازی مصرف سوخت از سوی دولت دارد و دولت هم باید در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.


رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) در رابطه با بهیینه سازی مصرف سوخت کشور، گفت: بهینه سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه داشته اندچرا که این موضوع یکی از راه‌های نجات اقتصاد ایران است.

وی تاکید کرد: کشور ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا است که باید زنجیره انرژی کامل شود.

استفاده از خودروهای برقی و یا CNG سوز طبیعی

سنگدوینی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف سوخت مهمترین موضوع در دستور کار دولت است، عنوان کرد: اگر بتوانیم در بخش‌های مختلف حمل و نقل به سمت استفاده از خودروهای برقی و یا CNG سوز طبیعی و استاندارد پیش برویم، به طور حتم گام بزرگی در بحث بهینه سازی مصرف سوخت خواهیم برداشت.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: اگر کشور به سمت بهینه سازی مصرف سوخت در بخش نفت، گاز و برق پیش برود صنایع تولیدی و مهم کشور دیگر با قطعی مواجه نشده و خط تولید با ضرر و زیان مواجه نخواهد شد.

سنگدوینی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سوخت در کشور سوزانده می‎شود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه برای بهینه سازی مصرف سوخت از سوی دولت دارد و دولت هم باید در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.

خروج از نسخه موبایل