انرژی

۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافتی از مشترکان برق به‌ خزانه واریز شد

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: در ١٠ ماهه امسال بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان حق بیمه صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط توانیر از مشترکان اخذ و به حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالامیر یاقوتی اظهار کرد: طبق قانون تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی در سال جاری به ازای هر منزل مسکونی ٧۶ هزار تومان حق بیمه توسط دولت و ٢۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه توسط مردم از طریق قبوض برق و از سوی توانیر به حساب صندوق واریز شود.

همچنین بخوانید

براساس این گزارش، قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ١٣٩٩، آیین نامه اجرایی تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ابلاغ شده است.

براساس آیین نامه اجرایی، این صندوق شامل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان که شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی) است.

براساس برنامه های این صندوق خسارت مالی و هزینه های مربوط به بازسازی و یا تعمیر واحد مسکونی یا غیرمسکونی و سهم آنها از مشاعات ناشی از حوادث طبیعی که صندوق با رعایت حداکثر تعهد مقرر، متعهد به جبران آن است.

این صندوق تمامی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از حوادث طبیعی وجود دارد، تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار می دهد.

این گزارش می افزاید: با تصویب مجلس در قانون بودجه امسال، سالانه ١٠ هزار تومان از هر منزل مسکونی  به عنوان حق بیمه ذکر شده در این قانون از طریق قبوض برق دریافت و صنعت برق به  حسابی که در این زمینه  در خزانه تعریف شده است، واریز می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا