بررسی کامل انواع رنگ خودرو

تنوع بالایی از انواع رنگ خودرو در بازار کشور وجود دارد.همین امر فرآیند خرید رنگ خودرو را به امری تخصصی تبدیل می‌کند. امروز طیف وسیعی از انواع رنگ خودرو با تکنولوژی‌های پیشرفته تولید و در بازار عرضه می‌شوند. نکته حائز اهمیت اینجاست که رنگ‌های مختلف با کد‌های بسیار زیادی نیز روانه بازار می‌شوند.

این تنوع رنگی، در فرآیند نقاشی رنگ خودرو نیز اهمیت بالایی پیدا می‌کند. هنگام خرید رنگ خودرو علاوه بر کد رنگ، باید نوع آن را نیز در نظر بگیرید. البته مسئله دیگر برند تولیدکننده رنگ خودرو است. این عوامل تاثیر مستقیم بر قیمت رنگ خودرو دارند.

تمامی این عوامل برای فعالان حوزه نقاشی خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است.

معرفی انواع رنگ خودرو

یک نقاش خودرو باید با مشخصه‌ها و ویژگی‌های مختلف انواع رنگ خودرو آشنا باشد. نکاتی چون مقاومت رنگ در برابر خط و خش، تطابق کامل کد رنگ با رنگ اصلی بدنه خودرو، تغییر نکردن رنگ به مرور زمان و … از جمله مواردی هستند که در انتخاب رنگ مناسب برای خودرو نقش دارند.

آگاهی نسبت به انواع رنگ خودرو کمک می‌کند تا بتوان بهترین نوع رنگ را برای نقاشی یک خودرو بکار بگیرید.

در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

رنگ روغنی

رنگ روغنی خودرو یک گزینه محبوب است. این نوع رنگ، از ترکیب‌های روغنی و مواد شیمیایی تشکیل شده و ظاهری جذاب به خودروها می‌بخشد. با توجه به ساختار موجود و مطابق با استانداردهای صنعتی، از این رنگ در صنعت خودروسازی بطور گسترده استفاده می‌شود.

این رنگ یک گزینه با کیفیت بالا محسوب می‌شود و با پوشش یکنواخت و مقاوم در برابر شرایط مختلف، دوام و ماندگاری بیشتری به همراه دارد.

مزیت‌ها:

رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک خودرو یک گزینه محبوب برای رنگ‌آمیزی خودروهاست. این نوع رنگ از ترکیب پلیمرهای آکریلیک و مواد شیمیایی دیگر تشکیل شده و با ویژگی‌های مانند مات بودن و مقاومت به خط و خش معروف است.

رنگ آکریلیک با تنوع رنگی گسترده جلوه‌ی یکنواخت و جذابی را به خودرو داده و در برابر شرایط جوی و عوامل خارجی مقاومت بالایی به همراه دارد. به همین خاطر، گزینه‌ای مطمئن برای رنگ خودرو محسوب می‌شود.

مزیت‌ها:

رنگ متالیک

رنگ متالیک نسل جدیدی از رنگ های خودرو است که از ساختار سه لایه، شامل دو لایه اصلی و آستر و یک لایه کیلر محافظ تشکیل می‌شود. این لایه محافظ باعث افزایش دوام و جلوه زیبای رنگ اصلی می‌شود.

رنگ متالیک، با افزودن پودرهای فلزی به رنگ ساده، خط و خش‌ها را غیرقابل تشخیص می‌کند و به همین دلیل در بسیاری از خودرو ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت‌ها:

رنگ براق

در رنگ های براق خودرو از کریستال‌های سرامیکی بهره گرفته می‌شود. این کریستال‌ها نور را شکست می‌دهند. پس از اتمام رنگ، سطح کار به دلیل عبور مقداری نور، بازتابی را به وجود می‌آورد که با تغییر زاویه دید شما از ماشین، به رنگ‌های مختلف تقسیم می‌شود.

رنگ بیسکوت

یکی دیگر از انواع رنگ خودرو رنگ بیسکوت است. این نوع رنگ با ظاهر مات و ترکیبات مختلف ایجاد شده، زیبایی خاصی به خودرو می‌بخشد. بیسکوت خودرو یکی از گزینه‌های موجود با دوام و ماندگاری بالا شناخته می‌شود و در برخی مدل‌ها به عنوان یک گزینه مدرن و سفارشی برای خودروها به کار گرفته می‌شود.

مزیت‌ها:

رنگ دو جزئی

رنگ دو جزئی همانطور که از نام آن پیداست، از دو لایه اصلی تشکیل می‌شود. این رنگ با ایجاد طرح‌ها و الگوهای مختلف در دو لایه، به خودرو ظاهری جذاب می‌بخشد. یکی از مزایای مهم رنگ های دو جرئی خودرو این است که به راحتی می‌توان خط و خش آن را ترمیم کرد. این رنگ همچنین دوام بالایی دارد.

مزیت‌ها:

رنگ صدفی

رنگ صدفی یکی دیگر از انواع رنگ خودرو با ساختار مشابه به رنگ متالیک، اما با استفاده از لایه‌های کریستال سرامیکی به نام میکا است. این رنگ عملکردی مانند یک منشور دارد؛ به همین دلیل با زوایای مختلف، تغییر رنگ جزئی بدنه خودرو را ایجاد می‌کند.

این نوع رنگ درخشندگی و شفافیت بسیار بالایی در رنگ خودرو ایجاد می‌کند. با این حال، این نوع رنگ، از جمله‌های رنگ‌های گران قیمت است. همین قیمت بالا باعث می‌شود این نوع رنگ بیشتر در تولید خودروهای لوکس مورد استفاده قرار بگیرد.

مزیت‌ها:

رنگ فوری یا سلولزی

یکی از انواع رنگ که در فرآیند نقاشی خودرو بعنوان لایه آخر مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ فوری یا سلولزی خودرو است. این نوع رنگ از پایه رزین آلکید و نیترات سلولزی تولید می‌شود و به‌عنوان یکی از ترکیبات متداول در ساخت رنگ‌های فوری خودرو به‌شمار می‌آید.

کدام نوع رنگ خودرو را انتخاب کنیم؟

همانطور که بیان شد، خرید رنگ ماشین امری تخصصی و حساس است. با توجه به تولید انواع رنگ خودرو و کابرد‌های مختلف آنها، انتخاب صحیح اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد ما تحقیق و دریافت مشاوره از متخصصین برای تهیه بهترین گزینه از میان انواع رنگ خودرو است.

انواع رنگ خودرو را از کجا بخریم؟

سوال اینجاست که کدامیک از انواع رنگ خودرو مناسب ماست و آن را باید از کجا تهیه کنیم؟

برای صافکاران و نقاشان، مهم است که خرید رنگ ماشین را از فروشگاه‌های قابل اعتماد و با سابقه انجام دهند تا از کیفیت رنگ خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند. هرچند مهارت یک نقاش ماشین در رنگ‌آمیزی اهمیت بالایی دارد، اما پیش از مهارت، استفاده از رنگ باکیفیت است که در کنار مهارت، از شما را از خروجی نهایی کار مطمئن می‌کند.

فروشگاه رنگ تهران این چالش را در خرید رنگ ماشین برای شما رفع می‌کند. شرکت پخش رنگ تهران به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان رنگ خودرو در ایران، با کیفیت‌ترین رنگ‌های خودرو را از بهترین برند‌های موجود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از این رو، می‌توانید با اطمینان خرید رنگ خودرو را از رنگ تهران انجام دهند.

اما پس از قیمت رنگ خودرو چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟

مشاوره و استعلام قیمت رنگ خودرو

فروشگاه پخش رنگ تهران با تجربه‌ای گران‌بها در بیش از نیم قرن فعالیت در زمینه فروش انواع رنگ، به شما در خرید انواع رنگ خودرو با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و در سریع‌ترین زمان ممکن در کنار شماست. کافیست با ما در رنگ تهران تماس بگیرید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
خروج از نسخه موبایل