امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت جوجه یک‌روزه تغییر نمی‌کند

مدیر کل امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه قیمت جوجه یک‌روزه افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: امسال به‌طورمیانگین بیش از ۱.۷ میلیارد قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روح الله زحمت کش، مدیر کل امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه قیمت جوجه یک روزه افزایش پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: سال گذشته بخشی از جوجه یک روزه در داخل تولید و بخشی هم با واردات تأمین می‌شد که عمدتاً از روسیه، عربستان، ترکیه و… بود.

وی گفت: در ادامه بازار با تولیدات داخل تأمین می‌شود و اگر نیاز باشد واردات هم انجام خواهد شد.

این مسؤول دولتی با اعلام این خبر که حجم تولید امسال به طور میانگین بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهد بود، تصریح کرد: تولید مرغ در کشور با حاشیه سود منطقی بوده و در بخش جوجه‌ریزی هم باید همین گونه باشد.

ترمیم گله مادری

زحمت کش در ادامه سخنان خود به ترمیم بافت گله مادری در اردیبهشت و خرداد اشاره کرد و گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی در ترمیم گله مادری، جوجه‌ریزی مادری بالای یک میلیون قطعه است.

مدیرکل امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم از دی و بهمن ترکیب سنی گله مادری به گونه‌ای باشد که نیازی به تولک‌بری گله‌ها نباشد و در سن استاندارد تولید شود؛ بنابراین با افزایش سن تأمین جوجه نیز صورت گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا