انرژی

فرار ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نفتی از کانادا

اگر دولت فدرال کانادا، مقررات سخت‌گیرانه در خصوص انتشار آلایندگی را از سال ۲۰۳۰ اجرا کند، صنعت نفت و گاز کانادا ممکن است ۵۵ میلیارد دلار آمریکا (۷۵ میلیارد دلار کانادا) سرمایه‌گذاری بالادستی را تا سال ۲۰۳۵ از دست بدهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت فدرال کانادا در پایان سال ۲۰۲۳، چارچوب لایحه‌ای را برای معرفی سقف انتشار آلایندگی در بخش نفت و گاز معرفی کرد تا آلایندگی این بخش را کاهش دهد.

همچنین بخوانید

این برنامه، سقف آلایندگی ۲۰۳۰ را در ۳۵ تا ۳۸ درصد پایین سطح سال ۲۰۱۹ پیشنهاد می‌کند. صنعت نفت و گاز و استان تولیدکننده نفت آلبرتا، از این پیشنهاد انتقاد و اعلام کرد مقررات مذکور، در واقع تولید نفت و گاز را محدود خواهد کرد.

گزارش هفته جاری نشان داد در سناریوی وضعیت استرس، با تولید تحت سقف آلایندگی ۴۰ درصد از سال ۲۰۳۰،  بخش نفت و گاز، ۵۵ میلیارد دلار آمریکا را در سرمایه‌گذاری بالادستی بین سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۵ از دست خواهد داد. سرمایه‌گذاری بالادستی بسیار کمتر، به ۱۸۱ میلیارد دلار آمریکا مشارکت کمتر در تولید ناخالص داخلی بین سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۵  منجر خواهد شد.

لیزا بیتون، مدیرعامل و رئیس انجمن تولیدکننده نفت کانادایی اظهار کرد: سقف و سیستم جدید تجارت آلایندگی، به جای حمایت از کاهش آلایندگی در فعالیت‌های بالادستی، به هزینه‌ها و ابهامات اضافه کرده و باعث سرکوب سرمایه‌گذاری شده و تولیدکنندگان را مجبور می‌کند تولیدشان را برای رعایت سقف آلایندگی، کاهش دهند. کاهش صادرات نفت و گاز کانادا، توسط کشورهای دیگر که ممکن است استانداردهای آلایندگی و محیط زیستی مشابه کانادا را نداشته باشند، جبران خواهد شد.

دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا، در این خصوص اظهارنظر کرد و در بیانیه مشترک با ربکار شولز، وزیر محیط زیست و مناطق حفاظت شده و برایان جین، وزیر انرژی و مواد معدنی، گفت: زمان لغو این سقف قیمت فرا رسیده است. طرح بی‌مبالات اوتاوا، نه تنها مشاغل آلبرتا بلکه آینده اقتصادی کانادا را تهدید می‌کند. میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نابود خواهد شد، پس انداز بازنشستگی به خطر می‌افتد و خانواده‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ما می‌توانیم آلایندگی را کاهش دهیم و از یک اقتصاد پررونق برخوردار شویم اما به شرط این که اوتاوا، سقف پیشنهادی برای آلایندگی نفت و گاز را رها کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا