آموزش استفاده از تقویم اقتصادی فارکس از مبتدی تا حرفه‌ای

تقویم اقتصادی را می‌توان از ابزارهای اصلی تحلیل فاندامنتال دانست. این تقویم لیستی از رویدادهای مهم اقتصادی فارکس است که بر ارزش ارزهای پایه در فارکس تاثیر مستقیمی دارد. تقویم اقتصادی فارکس نقشه راه معامله‌گران برای انتشار داده‌های مهم و رویدادهای اقتصادی است. اگر یک معامله‌گر نحوه استفاده از تقویم اقتصادی فارکس را نداند، ممکن است ناخواسته فرصت‌های متعددی را از دست بدهد یا در نوسانات ساعات ابتدایی اخبار متضرر شود؛ از این رو، در این مطلب آموزش استفاده از تقویم اقتصادی فارکس را می‌آموزیم و استراتژی مناسبی را برای به کارگیری تقویم در معاملات بررسی می‌کنیم.

تقویم اقتصادی فارکس چیست و چه اهمیتی دارد؟

چک کردن تقویم اقتصادی در اول هر روز معاملاتی جزء روتین یک معامله‌گر فارکس است. این تقویم به زمان‌بندی انتشار رویدادهای اقتصادی اشاره دارد. رویدادهای لحاظ شده تقویم اقتصادی در درجه‌بندی متوسط تا زیاد، بر روی بازار تاثیر مهمی می‌‌گذارند. معامله‌گران حرفه‌ای، عموما وارد پوزیشن‌های معاملاتی می‌شوند که با اعلام یک رویداد اقتصادی مطابقت داشته باشد.

به صورت کلی، استفاده از تقویم اقتصادی ساده است. بهتر است به استفاده از تقویم در معاملات خود عادت کنید. بسیاری از رویدادهای اقتصادی نقش بزرگی در مسیر حرکت بازار خواهند داشت. اطلاع داشتن از رویدادهای اقتصادی پیش رو، به شما در پیاده کردن استراتژی معاملاتی خود کمک می‌کند.

بهترین سایت تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

در وهله اول، برای یاد گرفتن نحوه استفاده از تقویم اقتصادی لازم یک تقویم اقتصادی فارکس خوب و معتبر را انتخاب کنید. یکی از تقویم‌های محبوب میان معامله‌گران بازار فارکس، تقویم اقتصادی فارکس فکتوری است.

چه یک تریدر حرفه‌ای باشید چه تازه با معاملات فارکس آشنا شده‌اید، تقویم فارکس فکتوری یک گزینه مناسب برای شماست.

تقویم اقتصادی فارکس فکتوری

فارکس فکتوری در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و به یکی از معتبرترین منابع برای اخبار و تحلیل‌های فارکس تبدیل شده است. این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از منابع، از جمله تقویم رویدادهای اقتصادی آینده، اخبار، پیش‌ بینی و تحلیل بازار را ارائه می‌دهد. هدف فارکس فکتوری ارائه تمام اطلاعات لازم، برای تصمیم‌گیری آگاهانه در زمینه معاملات بازارهای مالی است.

آشنایی با محیط و نکات ابتدایی فارکس فکتوری

ابتدا با محیط این ابزار آشنا می‌شویم و کارهایی که در مرحله اول کار با فارکس فکتوری باید انجام دهید را مرور می‌کنیم:

بعد از اینکه وارد سایت فارکس فکتوری می‌شوید اول از همه خوب است از طریق قسمت بالای صفحه سمت راست با گزینه Join در این سایت ثبت‌نام کنید.

بعد از اینکه در فارکس فکتوری ثبت‌نام کردید، در همان صفحه اصلی، قسمت بالا دومین گزینه از سمت راست روی آیکون ساعت کلیک کنید و ساعت منطقه زمانی خود را در آن تنظیم کنید (GMT+3:30) تا ساعات اخبار و رویدادها در سراسر جهان طبق ساعت منطقه زمانی شما چیده شوند. توجه داشته باشید انجام دادن این کار بسیار مهم و حیاتی است.

چگونه از تقویم اقتصادی فارکس فکتوری استفاده کنیم؟

در صفحه اصلی تقویم وقتی پایین صفحه سمت چپ بر روی گزینه More کلیک می‌کنید، تمام رویدادهای هفته معاملاتی با تاریخ‌شان برای شما لیست می‌شود.

از ستون‌های تاریخ و ساعت که بگذریم، ستون Currency به شما می‌گوید که رویدادهای اقتصادی مربوط به کدام ارز می‌شود و بر آن تاثیرگذار است، طبیعتا دلار آمریکا (USD) در این بین اهمیت بالاتری نسبت به سایرین دارد.

ستون بعدی یعنی Impact درجه اهمیت و تاثیرگذاری رویداد را مشخص می‌کند که با سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز نشان داده می‌شود. (اخبار و رویدادها با درجه اهمیت رنگ زرد تاثیر خاصی در روند بازار ندارند)

بدین ترتیب سراغ ستون بعدی می‌رویم که به رویدادها مربوط می‌شود؛

خوب است یک‌بار رویدادهای اصلی و مهم‌تر (درجه اهمیت رنگ قرمز) در تقویم اقتصادی فارکس را باهم مرور کنیم:

نحوه تحلیل و تاثیر رویدادهای اقتصادی بر بازار فارکس

در ادامه بعد از موضوع رویدادهای اقتصادی در سمت راست تقویم شاهد ۵ ستون مختلف هستیم که با خوانش این ۵ ستون می‌توانید هر رویدادی را در تقویم فارکس فکتوری تحلیل کنید؛

در ابتدا لازم است این سه ستون را بررسی کنید:

ستون Previous برای شما نرخ قبلی رویداد رو مشخص می‌کند.

ستون Forecast برای شما نرخ پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران را نمایش می‌دهد.

ستون Actual داده‌ای است که در راس ساعت مشخص شده قرار است منتشر شود.

برای هر رویداد ستونی با گزینه Detail وجود دارد که با باز کردن آن، به اطلاعات کاملی درباره آن رویداد دسترسی دارید.

موردی که در بخش Detail می‌تواند به کمک شما بیاید، قسمتی است تحت عنوان Usual Effect که به طور کلی مشخص می‌کند که داده Actual یا همان داده واقعی که قرار است منتشر شود در چه صورتی برای ارز مربوط خوب است و باعث تقویت ارزش آن می‌شود.

بدین صورت، با توجه به اینکه داده واقعی به نسبت نرخ قبلی و پیش‌بینی کارشناسان با چه وضعیتی منتشر می‌شود، در بازارهای مربوط به آن ارز تاثیرگذار خواهد بود.

ستون آخر به عنوان گزینه Graph نیز به صورت نموداری وضعیت گذشته این رویداد را برای شما نمایش می‌دهد. که بیشتر مورد توجه افراد حرفه‌ای سبک تحلیل فاندامنتال قرار می‌گیرد.

آموزش تقویم اقتصادی دلتا کالج

یکی از چالش‌های موجود هنگام کار با تقویم اقتصادی فارکس فکتوری، انگلیسی بودن رویدادها و توضیحات آن است. که اگر مشکل درک زبان انگلیسی داشته باشید باید تقویمی را انتخاب کنید که رویدادهای اقتصادی مهم را به زبان فارسی به شما ارائه دهد. تقویم اقتصادی دلتاکالج یکی از بهترین تقویم‌های اقتصادی فارکس به زبان فارسی است.

تقویم اقتصادی دلتا کالج مشابه سایت فارکس فکتوری تمام رویدادها و اطلاعات مربوط را به زبان فارسی در اختیار شما می‌گذرد و در کنار آن قابلیت‌های خوبی به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید از فیلتر این تقویم برای بررسی رویدادهای خاص، یک ارز خاص و حتی کشورهای مورد نظر خود استفاده کنید. این تقویم به خوبی درجه اهمیت هر رویداد را برای شما مشخص می‌کند. همچنین با بررسی بخش «پیش‌بینی» این تقویم، بینش خوبی درباره اهمیت یک رویداد و تاثیر آن بر بازار بدست می‌آورید.

کلام آخر

باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از تقویم اقتصادی و تحلیل فاندامنتال نیز همانند تحلیل تکنیکال نیازمند تمرین و به دست آوردن تجربه است. در لحظات انتشار اخبار مهم در بازار نوسانات به بیشترین حد خود می‌رسند و شرایط بسیار متشنجی طی می‌شود تا بازار طبق داده جدید روند خود را پیدا کرده و در پیش بگیرد.

تحلیل خوب و درست از رویداد و استراتژی متناسب با این شرایط، مهارتی است که می‌توانید آن را کسب کنید اگر متعهدانه در این مسیر آموزش ببینید، تمرین کنید و تجارب خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا به تسلط کافی برسید.

خروج از نسخه موبایل