بورسفرابورس

حجم معاملات فرابورس امروز به ۵۴۷ میلیون ورقه بهادار رسید

حجم معاملات امروز در بازارهای فرابورس ضمن افزایش به ۵۴۷ میلیون و ۴۸۰ ورقه بهادار رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ بازار فرابورس، ۵۴۷ میلیون و ۴۸۰ هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در ۴۳ هزار و ۲۳۰ نوبت معامله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری به خرید و فروش ۵۳ میلیون و ۹۷۰ هزار سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش ۱۴۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اختصاص پیدا کرد و بانک دی، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

امروز آیفکس با کاهشی به میزان ۱.۵ واحد، نمایشگر عدد ۸۰۷ شد و نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون و هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت روز چهارشنبه به سهام شرکت‌های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، بیمه آرمان و نیرو سرمایه اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، اعتباری کوثر مرکزی و فولاد آلیاژی یزد شد.

طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش ۶۰ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال بود و در بازار دوم ۲۲۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار سهم  به ارزش ۲۷ میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری هستی بخش آگاه و آساس بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد ۴۸ هزار و ۴۴۵ ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد “اخزا۲” بود ضمن آنکه در مجموع، ۷۰ میلیارد ریال معامله در ۴ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده ۷۳۹ تا ۷۹۶ هزار ریال معامله شد و  بیشترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد دی ماه ۹۴ بود.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نمادهای معاملاتی اوراق مرابحه شرکت واسط مالی فروردین دوم به منظور پرداخت بهای اقساط سه ماهه اوراق ، اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم در نماد صخابر۱ به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق و اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم به منظور پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق در تاریخ ۲۲ فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا