حجم معاملات فرابورس امروز به ۵۴۷ میلیون ورقه بهادار رسید

حجم معاملات امروز در بازارهای فرابورس ضمن افزایش به ۵۴۷ میلیون و ۴۸۰ ورقه بهادار رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ بازار فرابورس، ۵۴۷ میلیون و ۴۸۰ هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در ۴۳ هزار و ۲۳۰ نوبت معامله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری به خرید و فروش ۵۳ میلیون و ۹۷۰ هزار سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش ۱۴۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اختصاص پیدا کرد و بانک دی، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

امروز آیفکس با کاهشی به میزان ۱.۵ واحد، نمایشگر عدد ۸۰۷ شد و نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون و هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت روز چهارشنبه به سهام شرکت‌های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، بیمه آرمان و نیرو سرمایه اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، اعتباری کوثر مرکزی و فولاد آلیاژی یزد شد.

طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش ۶۰ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال بود و در بازار دوم ۲۲۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار سهم  به ارزش ۲۷ میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری هستی بخش آگاه و آساس بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد ۴۸ هزار و ۴۴۵ ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد “اخزا۲” بود ضمن آنکه در مجموع، ۷۰ میلیارد ریال معامله در ۴ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده ۷۳۹ تا ۷۹۶ هزار ریال معامله شد و  بیشترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد دی ماه ۹۴ بود.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نمادهای معاملاتی اوراق مرابحه شرکت واسط مالی فروردین دوم به منظور پرداخت بهای اقساط سه ماهه اوراق ، اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم در نماد صخابر۱ به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق و اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم به منظور پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق در تاریخ ۲۲ فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

خروج از نسخه موبایل