انرژی

تولید شرکت‌های خورشیدی چینی متوقف شد

شرکت‌های خورشیدی چینی در پی افزایش موانع تجاری آمریکا که ابهاماتی را برای صادرات از آسیا به وجود آورده است، تولید را در کارخانه‌های خود در آسیای جنوب شرقی متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پایگاه خبری چینی Arfcg.com به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد شرکت «لونگی گرین انرژی تکنولوژی»، پس از توقف همه پنج لاین تولید در کارخانه ای در ویتنام در هفته گذشته، کاهش تدریجی فعالیت در کارخانه ای در مالزی را هفته جاری آغاز کرد. شرکت «ترینا سولار» هم تولید در کارخانه ای در تایلند را متوقف کرد.

همچنین بخوانید

یکی از سخنگویان «لونگی» گفت: این شرکت برای مقابله با کاهش قیمت‌ها و تغییرات سیاست تجاری از ابتدای سال، تغییراتی در برنامه های تولید خود در چندین کارخانه انجام داده است. شرکت «ترینا سولار» در این باره، اظهارنظر نکرد.

شرکت‌های خورشیدی چینی با وجود این که سود به دلیل آغاز فعالیت موجی از کارخانه‌های جدید در سال گذشته کاهش پیدا کرده است، سعی می‌کنند از این شرایط دشوار عبور کنند. اما عرضه جدید به جای تسخیر بازار رو به رشد، تقاضا را تحت الشعاع قرار داده و باعث شده است مقامات آمریکایی و اروپایی، معترض شوند که چین مانع شده است آنها زنجیره‌های تامین خود را توسعه دهند.

دولت بایدن ماه گذشته مجموعه‌ای از قوانین را برای تشدید تعرفه‌ها علیه تجهیزات خورشیدی صادر کرد. یک مهلت دو ساله برای برخی واردات خورشیدی از کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام روز پنجشنبه به پایان می‌رسد و آمریکا همچنین قصد دارد به سرعت معافیت دو طرفه ماژول‌های خورشیدی پایان دهد.

این چهار کشور در شکایت‌های تجاری مبنی بر اینکه تولیدکنندگان چینی برای دور زدن تعرفه‌های وارداتی دوران اوباما برای ماژول‌های خورشیدی، فعالیت‌هایی را در آنجا راه‌اندازی کردند، هدف قرار گرفته‌اند. داده‌های «بلومبرگ نیو انرژی فاینانس» نشان می‌دهد که این چهار کشور، به اتفاق هم، در بیش از ۷۰ درصد از واردات ماژول به آمریکا در سال گذشته سهم داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروهی از تولیدکنندگان خورشیدی آمریکا از واشنگتن درخواست کرده اند تا عوارض اضافی تا ۲۷۱ درصد را بر تجهیزات وارداتی از چهار کشور اعمال کند. «بلومبرگ نیو انرژی فاینانس» در گزارشی در ماه گذشته اعلام کرد این پیشنهاد باعث شد تولیدکنندگان در چهار کشور، خرید مواد خام را در حالی که منتظر شفافیت بیشتر هستند، متوقف کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا