انرژی

تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه قم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: احداث و توسعه پست سیار شهرک صنعتی شکوهیه قم از جمله مهم‌ترین پروژه‌های تامین برق صنایع قم در سال جاری است که با تلاش شبانه روزی همه ارکان پروژه، طرح مراحل نهایی خود را سپری کرده و تا هفته آینده در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرهاد شبیهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت این پروژه در پایداری و تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه قم، گفت: منطقه شکوهیه یکی از شهرکهای صنعتی مهم کشور است که به دلیل قرارگیری مسیر ترانزیت اصلی به پایتخت همواره مورد توجه صنعتگران بوده و ما شاهد رشد تقاضای تامین برق در این شهرک هستیم و لذا با وجود در مدار بودن پستهای برق این شهرک در حال حاضر، به دلیل نیاز واگذاری انشعاب برق، احداث پست برق سیار شهرک صنعتی شکوهیه به فوریت در دستور کار قرار گرفته و ظرف چند ماه آماده بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

وی افزود: این پست برق با نام شهید مهدی زین الدین که از شهدا و فرماندهان و نامداران دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شمار می‌رود مزین شده است و اطمینان داریم ما در دوران سازندگی و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با انجام اقدامات جهادی تکمیل طرح های زیر بنایی ادامه دهنده خون شهدای گرانقدر در دفاع  از استقلال و شرف این سرزمین هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با وجود اینکه در این شهرک برنامه ریزی برای احداث یک پست دائم ۲۳۰ کیلوولت در این شرکت انجام شده است با این وجود به دلیل نیاز مبرم صنایع موجود در این شهرک برای تامین برق، لذا احداث یک پست سیار در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد نصب کامل تجهیزات هستیم و پس از طی مراحل تست  فنی به زودی وارد مدار خواهد شد.

شبیهی با تاکید بر اینکه این پست دارای ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۲۳۰ به ۶۳ به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر است که از طریق ۸ فیدر خروجی برق مطمئن و پایدار را تحویل صنایع مستقر در این شهرک صنعتی خواهد داد، گفت: تمامی تجهیزات پست شامل ترانسفورماتور، تابلوها، کلیدها و اتاق فرمان پست نصب شده و در مراحل نهایی تست است. علاوه بر این دکل های اتصال پست به شبکه سراسری برق هم نصب شده و پس از مراحل تکمیلی باقی مانده به شبکه یکپارچه برق متصل خواهد شد. در گام بعدی نیز مراحل احداث پست دائم به ظرفیت ۳۶۰ مگاولت آمپر آغاز و پیش بینی می شود تا سال آتی در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شکوهیه با وسعت ۹۵۵هکتار در کیلومتر ۱۲محور قدیم قم-تهران واقع گردیده و دارای واحدهای صنعتی بسیاری است که در زمینه های شیمیایی، فلزی، غذایی، سلولزی، برق و الکترونیک و کانی غیر فلزی فعالیت دارند، اظهار کرد: امیدواریم با در مدار آمدن سومین پست شهرک صنعتی شکوهیه، بخش زیادی از محدودیت های این شهرک مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا