وسایل ضروری برای شنا کردن در استخر

تابستان فصل محبوب شنا در آب‌های آزاد مانند دریا یا استخرهای روزباز و گرفتن آفتاب برای تغییر رنگ پوست است، اما برای داشتن یک آبتنی دلچسب و لذت بخش نیازمند وسائلی هستید که برای ورزش شنا تولید می‌شوند تا راحت‌تر شنا کنید. در این مطلب به شما وسائل ضروری که برای شنا نیازدارید را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید برای یک شنای دلچسsب آماده شوید.

 

لباس شنا

لباس شنا مهمترین و اصلی‌‍ترین چیزی است که برای رفتن به استخر نیاز دارید. ممکن است در دریا و آب‌های آزاد این امکان وجود داشته باشد که بتوانید با لباس شخصی و راحتی تنی به آب بزنید و خودتان را خنک کنید، اما برای شنا کردن در استخر حتما باید با توجه به نیازتان مایو مردانه یا زنانه تهیه کنید.

دلیل این که نمی‌توانید بدون مایو وارد آب استخر شوید این است که لباس‌ها، به خصوص لباس‌های زیر، می‌توانند حاوی باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروب‌های مضر باشند که می‌توانند به داخل آب منتقل شده و باعث بیماری‌های پوستی، عفونت‌های چشمی و سایر مشکلات سلامتی برای شناگران دیگر شوند، اما مایو‌ها به طور خاص برای شنا طراحی شده اند و از موادی ساخته شده اند که به راحتی در آب کلر دار حل نمی شوند و به سیستم‌های تصفیه آب اجازه می‌دهند تا به طور موثر کار کنند. لباس‌های معمولی اینگونه نیستند و می‌توانند الیاف، رنگ و سایر مواد را به آب استخر اضافه کنند که می‌تواند کیفیت آب را کاهش دهد و کارکرد سیستم‌های تصفیه را مختل کند.

لباس‌های عادی می‌توانند با تعادل pH آب استخر که برای سلامت پوست و چشم شناگران ضروری است، تداخل داشته باشند.

کیف شنا

شما به یک کیف با اندازه مناسب هستید که به شما این امکان را بدهد وسائل خود را تا استخر ببرید و برگردانید. این کیف باید دارای ویژگی‌‎های مختلفی مانند جیب‌های کوچک برای حمل وسائل ریزی مانند گوشگیر، دماغگیر و کلاه باشد و لایه ضدآب هم داشته باشد. چرا که پس از استخر حوله و لباس شنای شما خیس است و کیف مخصوص استخر و کیف باشگاه دارای لایه‌های ضد آبی هستند که می‌توانید با خیال راحت وسائل خیس خود را در آن بگذارید و بدون خیس شدن کیفتان تا خانه وسائلتان را ببرید.

کلاه شنا

آب استخرها با مواد شیمیایی مانند کلر یا برم ضدعفونی می‌شود که می‌تواند برای موهای شما مضر باشد. کلاه شنا از موهای شما در برابر این مواد شیمیایی خشن محافظت می‌کند و از خشکی، شکنندگی و تغییر رنگ مو جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از ضرورت‌های استفاده از کلاه شنا این است که موهای شما می‌تواند منبع آلودگی در استخر باشد. کلاه شنا از ریزش مو در آب جلوگیری می‌کند و به حفظ بهداشت استخر برای همه ی شناگران کمک می‌کند.

اگر موهای بلندی دارید، کلاه شنا موهای شما را در جای خود نگه می‌دارد و از کشش و پاره شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. موهای بلند می‌تواند در هنگام شنا در آب به هم پیچیده شود و کشیده شود که می‌تواند دردناک و ناخوشایند باشد.

گوش گیر

گوش گیر مانع از ورود آب به داخل مجرای گوش می‌شود، که محیطی ایده آل برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است که می‌تواند منجر به عفونت گوش خارجی (گوش شناگر) شود. آب استخر، به خصوص آب استخرهای کلر دار، می‌تواند برای گوش‌ها تحریک کننده باشد و باعث خشکی، خارش و قرمزی شود.

گیره بینی

شاید استفاده از گیره بینی در استخر به اندازه کلاه یا گوش گیر رایج نیست و شما هم فکر کنید که استفاده ازآن اهمیتی ندارد، اما واقعیت این است که گیره بینی استخر مزایای قابل توجهی برای سلامتی و راحتی شناگران ارائه می‌دهد. آب استخر، به خصوص آب استخرهای کلر دار، می‌تواند برای غشاهای ظریف بینی تحریک کننده باشد و باعث سوزش، عطسه و آبریزش بینی شود. گیره بینی با ایجاد یک مانع فیزیکی بین بینی و آب، از این تحریک جلوگیری می‌کند.

علاوه‌بر این استخرها می‌توانند محل تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها باشند که می‌توانند از طریق بینی وارد بدن شده و باعث عفونت سینوس یا گوش شوند. گیره بینی با مسدود کردن مجرای بینی، خطر ورود این میکروب‌ها را کاهش می‌دهد.

حوله

حوله به عنوان یک مانع بین بدن شما و سطوح مشترک در استخر مانند لبه استخر، دوش‌ها و رختکن‌ها عمل می‌کند. این امر به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها که می‌توانند باعث بیماری شوند، کمک می‌کند. حوله رطوبت را از پوست شما جذب می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بعد از شنا سریعتر خشک شوید.

این امر می‌تواند به جلوگیری از لرز و سرماخوردگی کمک کند و همچنین از خیس شدن لباس‌های شما جلوگیری می‌کند. حوله استخری دارای الیاف میکروفایبر جاذب آب است که به راحتی و به سرعت بدن شما را خشک خواهد کرد.

لوازم بهداشتی

بهتر است برای بعد استخر حتما لوازم بهداشتی مانند شوینده‌های مو و بدن ملایم همراه داشته باشید و لوسیون بدن ترمیم کننده و مرطوب کننده را هم فراموش نکنید این محصولات می‌توانند به از بین بردن کلر، نمک و سایر مواد شیمیایی که می‌توانند به موها و پوست شما آسیب برسانند، کمک کنند.

دلیل اهمیت ملایم بودن شوینده‌ها هم این است که کلر آب استخر می‌تواند پوست و موی شما را حساس و آسیب پذیر کند و شامپوها و شوینده‌های غیر ملایم ممکن است به پوست و موی شما آسیب بزنند.

عینک شنا

آب استخرها با مواد شیمیایی مانند کلر یا برم ضدعفونی می‌شود که می‌تواند برای چشم‌ها تحریک‌کننده باشد. عینک شنا از چشمان شما در برابر این مواد شیمیایی خشن محافظت می‌کند و از سوزش، قرمزی و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

مواد شیمیایی موجود در آب استخر می‌توانند محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد کنند که می‌تواند منجر به عفونت چشم شود. عینک شنا با ایجاد یک مانع بین چشمان شما و آب، خطر ابتلا به این عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

تجربه آبتنی در استخر می‌تواند بسیار جذاب و آرامش بخش باشد، در این مقاله به شما وسائل ضروری استخر را معرفی کردیم که بتوانید یک چک لیست آماده کنید و لذت ببرید. حال پس از خواندن این مقاله به دنبال یک سایت لباس هستید که بتوانید لباس شنا و لوازم دیگر را از آن تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
خروج از نسخه موبایل