کلاهبرداری بروکر دلتا اف ایکس + بررسی اعتبار بروکر DeltaFX

چنانچه بخواهید با هر کارگزاری کار کنید، باید اولین سوالتان در مورد امنیت آن کارگزاری باشد. یکی از بروکرهایی که کاربران ایرانی با آن همکاری دارند، بروکر دلتا اف ایکس است. این بروکر طبق تحقیقات در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شده است و توانسته سه مجوز فعالیت از موسسات نظارتی معتبر در جهان دریافت کند که نشان‌دهنده اعتبار بالای آن است. ما در این مقاله به صورت کامل بروکر دلتا اف ایکس را اعتبارسنجی خواهیم کرد.

آیا بروکر دلتا اف ایکس کلاهبرداری است؟

قدم اول برای رد کلاهبرداری بروکر دلتا اف ایکس توجه به مجوزهایی می‌باشد که این کارگزاری دریافت نموده است. در جدول زیر، ما فهرست مجوزهای این بروکر را آورده‌ایم:

مجوز توضیحات
Financial Commission کمیسیون مالی یک سازمان بین‌المللی مستقل است که خدمات حل اختلاف و گواهینامه به کارگزاران فارکس و سایر شرکت‌های فعال در حوزه معاملات آنلاین را ارائه می‌دهد. این سازمان یک مرجع نظارتی دولتی نیست، بلکه یک نهاد خود-نظارتی است که هدف آن تضمین شفافیت، انصاف و حمایت از مصرف‌کنندگان در بازار فارکس است.
Best execution مجوز بهترین اجرا در فارکس اشاره به یک الزام قانونی دارد که بر روی کارگزاران فارکس و دیگر ارائه‌دهندگان خدمات مالی اعمال می‌شود. این مجوز اطمینان می‌دهد که کارگزاران به طور مداوم به دنبال ارائه بهترین قیمت ممکن برای مشتریان خود هنگام انجام معاملات در بازار فارکس باشند.
National futures association NFA یک سازمان غیر وابسته در تمامی صنایع برای بازار CFD و OTC ایالات متحده است که توسط CFTC به عنوان یک انجمن معاملات آتی ثبت شده طراحی شده است. این سازمان هر روز تلاش می‌کند تا از یکپارچگی بازار CFD و OTC و سرمایه‌گذاران محافظت کند و اطمینان حاصل کند که اعضا به مسئولیت‌های نظارتی خود عمل می‌کنند.

 

بررسی اعتبار بروکر دلتا اف ایکس در Wikifx

در وب‌سایت Wikifx نمره پایینی به اعتبار و کیفیت بروکر دلتا اف ایکس داده شده است. البته این بررسی دوره‌ای است و در دوره جدید با توجه به تغییر و تحولات این بروکر، قطعا امتیاز آن افزایش پیدا خواهد کرد.

بررسی اعتبار بروکر دلتا اف ایکس در سایت Trust Pilot

وب سایت تراست پایلوت یک سایت کاربرمحور است. تریدرها درباره وضعیت دلتا اف ایکس کامنت‌های خوبی در آن قرار داده‌اند و این بروکر توانسته امتیاز ۴.۲ را در آن دریافت کند. هیچ کاربری شکایت عمده یا اعتراضی نسبت به عملکرد بروکر دلتا اف ایکس نداشته است.

بررسی اعتبار بروکر دلتا اف ایکس در کدام بروکر

در سایت کدام بروکر، بروکر دلتا اف ایکس امتیاز ۷ از ۱۰ را توسط کارشناسان و امتیاز ۴ از ۵ را توسط تریدرها گرفته است. همین امر نشان می‌دهد که خدمات این بروکر برای ایرانیان قابل قبول بوده است.

نتیجه گیری

کارگزاری دلتا اف ایکس یک بروکر نسبتا معتبر است که تحت نظارت چند سازمان مهم بین‌المللی قرار دارد. هرچند این کارگزاری هنوز اقدام به دریافت رگوله‌های سطح بالاتری نکرده، اما از سال ۲۰۰۲ تا امروز (۲۰۲۴) فعالیت قابل قبولی داشته و کاربران شکایت عمده‌ای از رفتار آن نداشته‌اند. به طور کلی تا امروز می‌توان بروکر دلتا اف ایکس را یک کارگزاری معتبر و قابل‌اعتماد دانست.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
خروج از نسخه موبایل