بهره‌برداری از دو خطه شدن محور ریلی اهواز-اندیمشک ظرف چند روز آینده

وزیر راه و شهرسازی گفت: در چند روز آینده دو خطه شدن قطعه بعدی خط ریلی اهواز به اندیمشک به طول ۱۱۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد که حدود ۷۰ کیلومتر آن با حضور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری رسید و حدود ۴۰ کیلومتر باقی مانده آماده بهره‌برداری به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که در دستور کار این دولت بود و مورد تاکید رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی قرار داشت، موضوع نقشه راه توسعه فناوری وزارتخانه‌های مختلف بود که این موضوع در وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری شد. نقشه راهبردی به اتمام رسید و به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شد و برای دهه آینده این وزارتخانه نقشه جامع توسعه فناوری برای بخش‌های مختلف از جمله مسکن و حمل و نقل دیده شده است. البته ما بر این نقشه متوقف نشده بودیم تا کامل شود. کارهای دیگری هم در این بخش آغاز کردیم که یکی از آنان صندوق پژوهش و فناوری در بخش ساختمان و حمل و نقل بود که تاسیس شد و سرمایه اولیه‌ای هم برای آن دیده شد و فرآیند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این دو بخش هم آغاز کردیم و امیدواریم در دولت بعدی با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند. 

 وی افزود: ده کنسرسیوم صنعتی و دانش بنیان مسکن امروز در نهضت ملی مسکن مشغول به کار هستند و یکی از نمونه کارهای ما در استان البرز است که پروژه بزرگی در حال ساخت دارند. یکی از پروژه‌های دیگر ساخت پرینتر سه بعدی مسکن است که در حال ساخت بوده که نمونه مشابه آن در نهضت ملی مسکن کارهای اجرایی آن را آغاز کرده است. کار دیگر ما در بخش حمل و نقل، پویش ملی کاهش حوادث جاده‌ای بود که این هم با معاونت فناوری کارش آغاز شده و اثرات آن هم در برنامه های اجرایی سازمان راهداری می‌بینید. در مجموع این نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شده و امیدواریم این نقشه راه خوبی برای فناورانه اداره شدن این دستگاه عظیم زیربنایی و مهم راهبردی در کشور باشد. 

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل