کاهش درآمد کانال سوئز

درآمد کانال سوئز کاهش می‌یابد زیرا برخی از کشتی‌ها از دریای سرخ دوری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درآمد سالانه کانال سوئز در آخرین سال مالی خود تقریباً یک چهارم کاهش یافت زیرا برخی از کشتیرانان به مسیرهای جایگزین روی آوردند تا از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ جلوگیری کنند.

اسامه ربیعی، رئیس اداره کانال سوئز مصر گفت که درآمدهای این کانال در سال مالی ۲۰۲۳ تا۲۰۲۴ به ۷.۲ میلیارد دلار از ۹.۴ میلیارد دلار در سال قبل از آن کاهش یافته است. حوثی‌ها از ماه نوامبر، به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و اقیانوس هند حمله می‌کنند تا حمایت خود را از حماس در مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان دهند.

ربیعی گفت که تعداد کشتی‌هایی که از این کانال استفاده می‌کنند در سال‌های ۲۰۲۳ تا۲۰۲۴ از ۲۵ هزار و ۹۱۱ کشتی در سال گذشته به ۲۰ هزار و ۱۴۸ کشتی کاهش یافته است.

کانال سوئز منبع کلیدی ارز خارجی برای مصر است و مقامات در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا درآمدهای این کشور را افزایش دهند.

طبق گزارش عرب نیوز، این کانال برای تجارت جهانی حیاتی است و بخش بزرگی از کالاها مانند نفت و گاز را جابجا می‌کند و عوارض و خدمات آن برای درآمد مصر، حمایت از زیرساخت‌ها، مشاغل و ثبات اقتصادی بسیار مهم است. حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان از طریق کانال سوئز، کوتاه ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا، عبور می ‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل