راه اندازی بازار ارز توافقی سیاست تثبیت را تقویت می‌کند/ حمایت بانک مرکزی از شرکت‌های کوچک و متوسط

عضو اتاق ایران و عراق گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی ضمن حمایت از تولیدکنندگان متوسط به توفیق بیشتر سیاست تثبیت کمک می‌کند.

رامین پولادرگ؛ عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار ایبنا در خصوص دستاورد‌های راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله در راستای حمایت از صادرکنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان گفت: این اتفاق که بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به صادرکنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان‌ها دارد از جهات مختلفی حائز اهمیت است چرا که همزمان می‌تواند عامل چند اتفاق مهم در اقتصاد ایران باشد.

وی در این باره گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله با حمایت از تولیدکنندگان متوسط به این جهت بسیار حائز اهمیت است که به توفیق هر چه بیشتر راهبرد و سیاست تثبیت و تعمیق آن کمک می‌کند.

این فعال تجاری افزود: اگر بانک مرکزی از صادر کنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان حمایت کند بدین معناست که موفقیت سیاست تثبیت و تعمیق به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی می‌انجامد و بعد از آن شاهد اشتغالزایی، درآمد زایی و رشد و رونق اقتصادی و برخورداری از رفاه عمومی خواهیم بود.

پولادرگ  گفت: از این منظر راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله راهبرد بسیار خوب و نوینی است چرا که به صورت درست و مشروع روش‌های تامین مالی تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در بازار ارز توافقی همه تعهدات تجاری روشن و شفاف است به این خاطر تامین مالی تولید و بخش تجاری کشور به سرعت و در اسرع وقت با شفافیت و قیمت مشخص صورت می‌گیرد، روالی که دستاورد خوبی برای کشور است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق معتقد است: راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله به این دلیل مهم است که بانک مرکزی مسیری پیش روی تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای تامین مالی باز کرده که تورم زا نیست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: تامین مالی تولید زمانی ارزشمند و بسیار مهم است که غیرتورمی باشد. تورمی بودن تامین مالی تولید و تجارت به معنای افزایش هزینه‌های مردم و بالا رفتن نرخ تورم است.

این فعال اقتصادی گفت: راهبرد بانک مرکزی در خصوص راه اندازی بازار ارز توافقی و سَلَف ارزی، چون به تنظیم بازار لطمه نمی‌زند بسیار مهم و قابل تحسین است.

خروج از نسخه موبایل