کاهش قیمت نفت برای دومین هفته متوالی

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دلار قوی و سیگنال‌های اقتصادی گوناگون، کاهش یافت و در مسیر دومین کاهش هفتگی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۴ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت بر مبنای هفتگی، ۰.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

شاخص دلار آمریکا در پی انتشار آمار بهتر از حد مطلوب از بازار کار و بخش تولید آمریکا، برای دومین روز متوالی صعود کرد. دلار قویتر، به تقاضا برای نفت که به دلار قیمت گذاری می شود، لطمه می زند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اشاره کردند: عدم اقدامات محرک اقتصادی از سوی چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است هم روی قیمت کالاها، تاثیر کاهشی داشته است.

آمار رسمی نشان داد اقتصاد چین در سه ماهه دوم امسال، ۴.۷ درصد توسعه یافت که بسیار ضعیفتر از حد انتظار بود و نگرانیها نسبت به تقاضای این کشور برای نفت را برانگیخت.

قیمت نفت در دو روز معامله گذشته، از کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، حمایت یافته بود. با این حال، تحلیلگران شرکت مشاوره FGE اظهار کردند: روند ذخایر در ماه میلادی جاری، منفی تر از حد انتظار به نظر می رسد. برداشت از ذخایر نفت برای این وقت از سال، آهسته تر از حد انتظار بوده است و ذخایر سوخت جهانی، هفته گذشته افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، سه منبع آگاه به رویترز گفتند: گروه اوپک پلاس بعید است تغییر سیاست تولید نفت از جمله برنامه آغاز حذف کاهش تولید نفت از اکتبر را توصیه کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل