تصمیمات جدید برقی برای عبور از نصاب های جدید

سخنگوی صنعت برق از تشکیل جلسه ویژه با حضور وزیر نیرو در «اتاق بحران مرکز دیسپاچینگ ملی برق» و اتخاذ تصمیمات جدید خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، گفت: با توجه به اینکه به استقبال دو هفته بسیار گرم در کشور خواهیم رفت صبح فردا جلسه ای با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر و معاونین آنها در اتاق بحران مرکز ملی دیسپاچینگ ملی برق کشور برگزار خواهد شد و تصمیمات جدیدی برای این دو هفته دشوار اتخاذ خواهد شد.    

وی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از ورود موج جدید گرما به منطقه خاورمیانه و ایران دارد که باعث افزایش دمای هوا خواهد شد، کشورهای منطقه از جمله حاشیه خلیج فارس با اختلال در تامین برق روبرو شدند و حتی کشور کویت جداول خاموشی منتشر کرده است. ما توانستیم تاکنون با جانفشانی و زحمات شبانه روزی کارکنان صنعت برق، که نمونه آن را در نیروگاه رامین مشاهده کردید برق را به صورت پایدار تامین کنیم اما ادامه این روند به همکاری مشترکان بستگی دارد چرا که تنها در صورت همراهی و همکاری مشترکان می توانیم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

رجبی مشهدی از قطع برق مشترکان بد مصرف در صورت عدم رعایت خبر داد و اضافه کرد: اکنون باید برای عبور پایدار از قله های جدید برنامه های مدیریت مصرف بطور کامل و دقیق اجرا شوند و مشترکان خانگی بدمصرف و بسیار پرمصرف خانگی باید مصرف خود را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده، و تصمیماتی که در جلسه فردا اتخاذ خواهد شد و به طور خاص با همکاری موثر مشترکان امیدواریم بتوانیم این دو هفته ویژه را با موفقیت پشت سربگذاریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل