رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بر اساس اعلام رییس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد که این عدد جزو اعداد کم سابقه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (شنبه، ۳۰ تیرماه) در نخستین نشست خبری خود با تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن، حمل و نقل، گفت: وزارت خانه راه و شهرسازی نقش حائز اهمیت مسکن را در سبد خانوار برعهده دارد و طبق آمار طی سال‌های گذشته شاهد کاهش تولید مسکن بودیم و زمانیکه تولید مسکن کاهش پیدا می‌کند این کاهش در تورم خودنمایی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: براساس اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد که این عدد جزو اعداد کم سابقه است؛ این عدد در ابتدای دولت سیزدهم منفی بوده که در مقایسه این دو عدد به خوبی گویای تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: عدد پروژه بزرگ مسکن در پروژه ملی مسکن از ۲ میلیون ۶۵۳ هزار واحد عبور کرد که از زمان ابلاغ سهمیه استان‌ها در آبان ۱۴۰۰ این عدد حاصل شده و این عدد در بخش مسکن کم سابقه است که امیدوارم در دولت آینده ادامه پیدا کند.

تکمیل می‌شود…

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل