سپهوند: وزیر نفت دولت چهاردهم توانایی برخورد با مفاسد را داشته باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده باید فردی به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شود که در دنیا در حوزه انرژی شناخته شده باشد و به مسائل بین‌المللی در این حوزه آشنا باشد.

رضا سپهوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی های کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: از نگاه بنده کل کابینه دولت چهاردهم و در راس آن رئیس جمهور باید رویکرد تعامل با دنیا را داشته باشند. یعنی مبادی صادرات و واردات کالاها باز شود. باید تعاملات بین المللی و منطقه ای به نحوی پیش برده شود که ما بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی بیش از گذشته برخوردار شویم و وزرای کابینه دولت چهاردهم باید از این توانمندی برخوردار باشند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در حوزه انرژی باید فردی وزیر نفت شود که در دنیا در حوزه انرژی شناخته شده باشد و به مسائل بین المللی در این حوزه آشنا باشد. باید این فرد برخاسته از حوزه نفت بوده و مراتب مختلف را در این حوزه طی کرده باشد. وزیر نفت باید فساد ستیز باشد. ما در این حوزه با مسائل و مشکلات مختلفی از جمله قاچاق روبرو هستیم فلذا وزیری که به مجلس معرفی می شود باید توانایی برخورد با این مفاسد را داشته باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گزینه پیشنهادی وزارت نفت باید به آموزش نیروی انسانی در این حوزه معتقد باشد. مسئله مربوط به فرار نخبگان در حوزه انرژی را درنظر گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشد.

سپهوند در پایان گفت: باید بستر بهره گیری از ظرفیت نخبگان فراهم شود. وزیر نفت باید جسارت این را داشته باشد که در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی افرادی را به عنوان مدیر تعیین کند که از تخصص کافی برخوردار باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل