آموزش و هوش مصنوعی فصل مشترک همکاری شرکت ملی انفورماتیک و دانشگاه امیرکبیر

شرکت ملی انفورماتیک و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه آموزش و همکاری در مورد فناوری هوش مصنوعی منعقد کردند.

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، “علیرضا ماهیار” مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، افزود: ما در گروه ملی انفورماتیک برنامه همکاری با دانشگاه‌ها در زمینه طرح‌های نوآورانه در حوزه بانکداری را در دستور کار داریم.

وی به تصویب قانون جدید بانک مرکزی و تکالیف ابلاغ شده به گروه ملی انفورماتیک اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از تکالیف، ایجاد مرکز هوش مصنوعی است و با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امکان همکاری در زمینه طرح‌های نوآورانه و هوش مصنوعی را با این دانشگاه داریم ضمن اینکه با راه اندازی آکادمی، فرش قرمزی را برای جذب فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گروه ملی انفورماتیک پهن کرده‌ایم.

در ادامه این مراسم، “علیرضا رهایی” رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سخنانی به ظرفیت بالای این دانشگاه در فناوری هوش مصنوعی، مهندسی نرم‌افزار و برق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک هسته مرکزی شامل ۲۵ نفر از اساتید رشته‌های مهندسی نرم‌افزار و مهندسی برق در دانشگاه شکل گرفته و آمادگی کاملی برای همکاری با نظام بانکی در حوزه‌های مورد نیاز داریم.

وی به «ابر رایانه سیمرغ امیرکبیر» اشاره کرد و گفت: با توجه به استقرار این ابر رایانه که مبتنی بر فناوری رایانش ابری است، امیدواریم بتوانیم همکاری‌های مشترکی با نظام بانکی به ویژه شرکت ملی انفورماتیک داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل