جریمه ۲۲۰ میلیون دلاری متا برای واتس‌اپ

شرکت متا پلتفرم که مالک پیام‌رسان واتس‌اپ است، توسط آژانس ضد انحصارطلبی نیجریه به دلیل نقض قوانین داده و حریم خصوصی، ۲۲۰ میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرف کننده، اعلام کرد تحقیقی را درباره سیاست حفظ حریم خصوصی به‌روز شده واتس‌اپ در ماه مه سال ۲۰۲۱ آغاز کرده و پی برده است که این سیاست بدون پیروی از استانداردهای قابل اجرا انصاف، بر کاربران نیجریه تحمیل شده است.

این کمیسیون اعلام کرد بسته‌ای از راه‌حل‌هایی که متا در آوریل ارائه کرد، نگرانی‌هایش را برطرف نکرد.

سخنگوی واتس‌اپ در بیانیه‌ای، اظهار کرد که در سال ۲۰۲۱ به سراغ کاربران در سطح جهان رفتیم تا توضیح دهیم که صحبت کردن با کسب و کارها در کنار موارد دیگر، چگونه است و در حالی که در آن زمان سردرگمی زیادی وجود داشت، اما در واقع کاملا محبوب از آب درآمد. با تصمیم امروز و همچنین جریمه مخالفیم و به این تصمیم اعتراض می‌کنیم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور نیجریه به متا دستور داد فورا حقوق کاربران نیجریه ای را برای کنترل استفاده از داده‌هایشان بازگرداند. همچنین به متا دستور داده شد اطمینان حاصل کند که سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت با قوانین مربوط به حفاظت از داده‌ها منطبق است و فورا روند اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران واتس‌اپ را با سایر شرکت‌های فیس‌بوک و اشخاص ثالث متوقف کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل