شرکت توزیع برق هشدار داد: تهرانی‌ها مصرف برقشان را کاهش دهند

با ورود موج جدید گرما در کشور، از هموطنان تهرانی درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از بروز اختلال در تامین برق، مصارف خود را حداقل ده درصد کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت توزیع برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “به دنبال فرارسیدن موج جدید گرما در کشور پیش بینی می شود مصرف برق طی هفته جاری به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. علیرغم به کارگیری تمامی ظرفیت‌های فنی، حفظ پایداری شبکه بدون همراهی مشترکان امکان پذیر نخواهد بود.

لذا از مشترکان توزیع برق پایتخت و شهروندان تهرانی در خواست می شود طی هفته پیش رو با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق به ویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ خادمان صنعت برق کشور را در تامین انرژی مورد نیاز تمامی هموطنان یاری کنند.

همچنین به اطلاع مشترکان اداری شهر تهران می رساند رصد و پایش وضعیت مصرف برق این دسته از مشترکان و برخورد با اداراتی که مصوبه ابلاغی هیات دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق را رعایت نکنند طی هفته جاری تشدید خواهد شد. قدردان همراهی و همکاری شما هستیم.

راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش مصرف برق شامل خودداری از استفاده از جاروی برقی، اتو، فر برقی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی در ساعات ۱۱ تا ۱۷، اجتناب از دور تند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی عدد ۲۵ درجه، کاهش روشنایی و استفاده حداکثری از نور طبیعی، خاموش کردن سامانه های سرمایشی در زمان روشن بودن وسایل پرمصرف برقی همچون اجاق های ماکروویو، خاموش کردن روشنایی های غیرضروری اصناف همچون چراغ های خارج از مغازه، خاموش کردن روشنایی تابلوی های سردرب مغازه ها، ممانعت از باز بودن درب و پنجره ها در زمان روشن بودن سامانه های سرمایشی، استفاده از مولدهای برق در مراکز تجاری بزرگ و ادارات و دستگاه های اجرایی و خاموش کردن سامانه های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۲ می‌شود”.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل