شماره هشتم فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد/ نگاهی به مهم‌ترین چالش‌ها و ابهامات در مسیر توسعه بازار

«زنجیره ارزش؛ مشارکت‌ها و توسعه بازار» موضوع هشتمین شماره فصلنامه فناوری‌های مالی است و از این می‌گوید که شرکت‌ها چطور می‌توانند برای توسعه و گسترش حضور خود در محیط بازار، به تکمیل زنجیره ارزش بپردازند.

تکمیل زنجیره ارزش یک انتخاب است و راهی برای توسعه خدمت‌رسانی به کاربرانی که در عصر جدید، نیازهای متعددی دارند. اوبر، گوگل، مایکروسافت، دل و… شناخته‌شده‌ترین شرکت‌هایی هستند که توسعه زنجیره ارزش را برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به کاربران خود انتخاب کردند و جدال آنها در مسیر موفقی که طی کرده‌اند، سایر شرکت‌ها و کسب‌وکارها را به تکاپو انداخته است.

شماره هشتم فصلنامه فناوری‌های مالی یک راهنمای عملی است برای اینکه مدیران یک شرکت چطور برای رفع مسائل، در مسیر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش برنامه‌ریزی کنند. در این فصلنامه ۱۵ مقاله و پژوهش ارائه شده که همگی، حول موشکافی تکمیل زنجیره ارزش و بررسی نقش این شیوه از توسعه در محیط بازار گرد‌آوری شده‌اند. نویسندگان متخصص این شماره سعی داشتند تا از ابعاد مختلف به بررسی مولفه‌های گوناگون به‌کارگیری زنجیره ارزش برای توسعه کسب‌وکارهای بزرگ‌مقیاس بپردازند.

حسین امین‌زاده، معاون فناوری بانک کشاورزی در پاسخ به این سوال که «بانک چه زمانی آماده توسعه زنجیره ارزش خود است؟» بیش از ۱۲ مولفه برای تکمیل زنجیره ارزش بانک را مورد بررسی قرار داده است.

مجتبی یوسفی‌نژاد، مدیر پروژه سامانه جامع وثایق وزارت اقتصاد و دارایی در مقاله خود تحت عنوان «حکمرانی زنجیره ارزش و نقش دولت در زنجیره‌های ارزش» به مفهوم حکمرانی زنجیره ارزش از منظر ملی توجه کرده و توصیه‌هایی برای شکل‌گیری بهتر همکاری دولت و بخش خصوصی با توجه به زنجیره ارزش ارائه کرده است.

توسعه زنجیره ارزش و کارآفرینان سازمانی، سهامداران و توسعه بازار، نیازهای ثانویه و توسعه بازار، سرمایه انسانی و کسب‌وکار جدید، کاربر و زنجیره ارزش؛ از دیگر بخش‌های شماره هشتم فصلنامه فناوری‌های مالی هستند.

میلاد بیگدلی شاملو، مدیر بازاریابی و فروش داتین به بررسی اهمیت همسویی و درک مشترک سهامداران در توسعه بازار پرداخته و علاوه‌بر نقش همسویی استراتژیک و رویکرد واحد مشتری‌مداری، چهار تاثیر عمده سهامداران در توسعه کسب‌وکار را برشمرده است.

آرین افشار، مدیر ارشد رشد تارا نیز در این شماره دلایل شکست استراتژیک مراکز نوآوری مبتنی‌بر زنجیره ارزش را بررسی کرده و در ادامه، نقش تعداد و نوع کاربر توسط مدیرعامل بازارپی مورد بررسی قرار گرفته است.

مژگان رضایی، عضو شورای سردبیری فصلنامه فناوری‌های مالی نیز در سرمقاله این شماره می‌نویسد که هر سازمانی نمی‌تواند به‌سمت تکمیل ارزش برود و باید کارایی در خلق ارزش و توانایی چشم‌اندازساختن، دو مولفه کلیدی آن باشد. تکمیل‌کننده مطلب سرمقاله این شماره، نوشته «نقش سرمایه انسانی در ایجاد کسب‌وکار جدید در سازمان» است که خواندن آن توصیه می‌شود.

«کشف تخلف و تقلب در صنعت بانکداری»، «فراگیری مالی»، «اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات»، «مدیریت منابع سازمانی»، «بانکداری دیجیتال»، «هم‌افزایی صنعت بیمه و فناوری اطلاعات» و «آینده کربنکینگ»؛ موضوعات شماره‌های قبلی فصلنامه فناوری‌های مالی هستند.

برای دریافت آخرین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با موضوع «زنجیره ارزش؛ مشارکت‌ها و توسعه بازار» اینجا را کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل