افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی بانک مسکن؛ اقدام برجسته دولت/ بانک مسکن؛ اصلی ترین تامین کننده مالی حوزه مسکن در کشور

دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست خبری که به منظور تشریح  مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در حوزه مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم برگزار شد؛ افزایش سرمایه بانک مسکن را از اقدامات شایسته و برجسته دولت سیزدهم عنوان کرد.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ مهرداد بذرپاش افزود: بانک مسکن اصلی ترین تأمین کنندگان پروژه های تولید مسکن در کشور محسوب می شود. از اینرو با پیگیری های جدی بعمل آمده و همراهی ارزشمند مجلس محترم شورای اسلامی، افزایش سرمایه بانک مسکن در احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در نظر گرفته شد تا بر این اساس بتوانیم ۱۰۰ همت به سرمایه این بانک بیفزاییم.
وی گفت: این افزایش سرمایه با روش های مختلف اهرمی می تواند با تامین مالی مناسب چند برابری در بازار مسکن به افزایش تولید مسکن در جامعه منجر شود.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که به زودی این افزایش سرمایه در بانک مسکن محقق می شود.
گفتنی است که چندی پیش دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳۶۷ هزار و ۱۸۶ واحد نهضت ملی در بانک مسکن در قالب ۵۴ هزار و ۳۴۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان خبر داده بود.
به گفته دکتر سید عباس حسینی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۴۰۳، مجموعاً ۵۲۸ هزار و ۳۵۸ واحد مسکونی در قالب ۹۲ هزار و ۲ پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، صندوق مسکن و‌ قرارگاه امام حسن(ع) به بانک مسکن معرفی شده است و ۲۰۹ هزار و ۸۵۹ واحد نیز خودمالک هستند.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب که این بانک تا تاریخ مذکور، از مجموع مبلغ تأمین اعتبار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کل شبکه بانکی کشور به تنهایی بیش از ۹۷ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان به عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان پروژه‌ها پرداخت کرده است؛ خاطرنشان کرد: این اقدام در نوع خود بی نظیر است و معادل قریب ۷۰ درصد پرداختی کل نظام بانکی کشور می باشد.

خروج از نسخه موبایل