مصرف حدود ۹ هزار مگاوات برق در خوزستان بی‌سابقه است/ ضرورت کاهش مصرف برای پایداری شبکه

استاندار خوزستان بر ضرورت مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۹ هزار مگاوات برق در استان مصرف می‌شود که بی‌سابقه است و باید این میزان مصرف کاهش یابد تا پایداری شبکه برق تضمین شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز (۳۰ تیر) در بازدید از مرکز دیسپاچینگ برق خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه آمادگی‌های خوبی در زمینه تعمیرات و پیگیری حوادث در شبکه برق استان وجود دارد و مدیریت مصرف صنایع کشاورزی، خدمات و تولیدکنندگان پرمصرف طبق برنامه ابلاغ شده از مرکز در حال انجام است.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: در بحث توزیع برق استان، بر اساس گزارشات و مشاهداتی که داشتیم میزان بیشتری از برق به مصرف کنندگان بویژه مشتریان بخش خدمات، کشاورزی و صنایع داده می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: نیاز مصرف برق استان، بیش از میزان تولید برق در ایام پیک مصرف بوده، در نتیجه نیاز است در بخش خانگی و صنعتی صرفه‌جویی شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌های غیرمجاز چه ماینرها و چه پمپاژ غیرقانونی آب در سطح استان موجب افزایش مصرف برق می‌شوند. در حال حاضر، نزدیک به ۹ هزار مگاوات برق در استان مصرف می‌شود که بی‌سابقه است و باید این میزان مصرف کاهش یابد تا پایداری شبکه برق تضمین شود.

استاندار خوزستان گفت: فداکاری تکنسین‌های نیروگاه رامین که در دمای بالا تعمیرات شبکه را انجام دادند مورد تشویق همه مردم و مسئولان از جمله سرپرست ریاست جمهوری قرار گرفت و ما نیز از آن‌ها صمیمانه سپاسگزاریم و از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا جای ممکن در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و با افزایش یک یا دو درجه‌ای دمای کولرها و کاهش روشنایی می‌توان تا حد زیادی مصرف برق را کاهش داد.

وی یادآور شد: اگر اخیر شاهد خاموشی در برخی مناطق بودیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم. در عین حال مسئولان، دست‌اندرکاران و پرسنل صنعت برق در خوزستان حداکثر تلاش خود را برای پایداری شبکه و رفاه حال شهروندان داشته‌اند و پای کار هستند که از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

حسینی محراب در خصوص دورکاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق عنوان کرد: دورکاری، آئین‌نامه‌ها و شاخص‌های مرتبط با خود را دارد. ضمن اینکه باید توجه داشت در خوزستان ایام پنجشنبه تعطیل است که این شرایط در اکثر استان‌ها اعمال نمی‌شود. در مقاطع مختلف نیز به دلایل مختلفی همچون بروز آلودگی هوا و سایر شرایط نیز دورکاری یا کاهش ساعت فعالیت ادارات و مراکز آموزشی لحاظ می‌شود. در زمانی که دمای هوا از استانداردهای اعلامی گذر کند با هماهنگی با مرکز حتما تصمیمات لازم جهت دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل