برای نخستین بار در کشور؛ تبدیل برد دیگ احیای آلومینیوم از آنالوگ به دیجیتال در جاجرم

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نقل از روابط عمومی مجتمع آلومینای ایران، سرپرست اتوماسیون احیای شرکت آلومینای ایران از طراحی و بومی سازی برد دیجیتال تابلوی کنترل کننده دیگ احیای آلومینیوم به عنوان حساس ترین تجهیزات سیستم کنترل مانیتورینگ (اتوماسیون احیا) برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان این شرکت خبر داد.

بنا به این گزارش، محمد محمدی با بیان اینکه تابلوهای کنترل کننده دیگ‌های سالن احیا دارای ۴ برد الکترونیکی است،گفت: این تجهیزات به دلیل کارکرد در محیط با دمای بالا و بالا رفتن زمان کارکرد بعد از ۶ سال، دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر، عیب یابی و تعویض به موقع قطعه در مدت زمان کوتاه دارد.
وی افزود: واحد اتوماسیون این شرکت ۷۰ برد برای تعمیر در برنامه دارد و مهندسان آن، آمادگی کامل برای اجرای فاز دو و سه طرح احداث کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم در زمینه تئلید تابلوهای ایزوله، کنترلی و پنوماتیک و تبادل اطلاعات با شرکت های مشابه را دارند.
سرپرست اتوماسیون احیای شرکت آلومینای ایران با اشاره به توان نیروهای جوان و متخصص این شرکت خبر داد: ۵ عدد پات کنترل و ۵ عدد تابلو برق با تجهیزات داخلی در برنامه ساخت است که نسبت به مشابه نمونه خارجی آن، از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز برای نخستین بار در کشور، تعمیر ریموت کنترل جرثقیل‌های چند منظوره و ۵ عدد جو استیک مربوط به این جرثقیل ها توسط مهندسان این شرکت انجام شد. بنا به این گزارش، شرکت آلومینای ایران، زیرمجموعه ایمیدرو به عنوان تنها تولیدکننده پودر آلومینا و نیز تولیدکننده بخشی از شمش آلومینیوم کشور است.

خروج از نسخه موبایل