مجمع عمومی عادی سالیانه بانک‌پاسارگاد با شکوه و موفقیت برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹‌ اسفند سال۱۴۰۲، در تاریخ ۳۱تیرماه سال۱۴۰۳ در محل سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در این مجمع که با حضور ۹۲.۳۷درصد از سهامداران به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ذبیح‌اله خزائی به‌عنوان رئیس مجمع، مجید قاسمی و علی‌اکبر امین‌تفرشی به‌عنوان اعضای ناظر هیأت‌رئیسه و صدیقه نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد پس از ارائه‌ی شفاف و کامل گزارش عملکرد بانک‌پاسارگاد، به سؤالات سهامداران پاسخ داده‌شد.

از جمله گزارش‌های عملکردی مطرح شده در مجمع می‌توان به مواردی به شرح زیر اشاره کرد:

رشد ۴۸.۵۶درصدی در میزان سپرده‌های بانک‌پاسارگاد نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان ۵۱.۵‌درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد جمع کل حقوق صاحبان سهام به میزان ۴۵.۹۴‌درصد نسبت به سال مالی گذشته، رشد ۱۳.۱۸‌‌درصدی سرمایه‌گذاری بانک در سال ۱۴۰۲، رشد دارایی‌های بانک به میزان ۵۵.۶۳‌درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۶۱.۸۲‌درصدی جمع درآمدهای بانک نسبت به سال مالی قبل، رشد ۲۸‌درصدی سودخالص بانک در سال ۱۴۰۲، کفایت سرمایه مناسب به میزان ۱۱.۳۷درصد در پایان سال ۱۴۰۲، رشد چشم‌گیر در فعالیت‌های ارزی و بین‌‌المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد و… از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال ۱۴۰۲ بوده است.

لازم به ذکر است بانک‌پاسارگاد مبلغ ۷۵۸ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده‌است. این بانک بیشترین میزان سود تقسیمی به سهامداران به مبلغ ۷۲.۳۴۵.۰۵۶ میلیون ریال را در نظام بانکی کشور داشته است که به ازای هر سهم معادل ۲۲۴ ریال می‌باشد. در واقع ۳۰درصد از کل سود هر سهم سال ۱۴۰۲ این بانک در میان سهامداران تقسیم گردیده است.

با توجه به تشریح موفقیت‌ها و دستاورد‌های مطلوب در اغلب شاخص‌های عملیاتی و با توجه به استقبال بی‌نظیر سهامداران گرامی در مجمع، مقرر گردید پرداخت سود به اشخاص حقیقی در امرداد‌ماه‌۱۴۰۳ و اشخاص حقوقی درشهریور‌ماه‌۱۴۰۳صورت پذیرد.

همچنین با رأی سهامداران مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند به‌عنوان بازرس اصلی و مؤسسه فاطر به عنوان بازرس علی‌‌البدل انتخاب و روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بانک‌پاسارگاد تعیین شد.

خروج از نسخه موبایل