صنعت رمزارز برای پیروزی ترامپ دست به دعا برداشت

صنعت ارزهای دیجیتال امیدوار است که در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، فردی به کاخ سفید راه یابد که رویکرد ملایم‌تری در حوزه اجرایی داشته باشد و در نتیجه، نبردهای طولانی این بخش با پلیس ارشد وال استریت پایان پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اخیرا برخورد دوستانه‌ای نسبت به صنعت ۲.۵ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال نشان داده و حتی حامیان خود را برای جمع آوری کمک‌های مالی متمرکز بر بیت کوین در ۲۷ ژوئیه دعوت کرده است. اگرچه نامزد جمهوریخواه در زمان ریاست جمهوری، از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده بود، اظهارات اخیر او مساعدتر بوده است و وکلا انتظار دارند که در صورت پیروزی او در انتخابات، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از برخورد تهاجمی با فضای دارایی دیجیتال، دست خواهد کشید.

مایکل سلیگ، از شرکای شرکت «ویلکی فار اند گالاگر» می‌گوید: دولت ترامپ احتمالا سیاست‌های نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حوزه رمزارز را بازبینی و بازنگری خواهد کرد. چنین بازنگری به طور طبیعی شامل حل و فصل اقدامات اجرایی جاری و تحقیقات انجام شده توسط دولت قبلی است.

در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار به ویژه پس از ورشکستگی صرافی رمزارز «اف تی ایکس» در سال ۲۰۲۲، فعالیت‌های نظارتی خود بر این صنعت را مضاعف کرد. این رگولاتور، ده‌ها پرونده اجرایی را مطرح کرده و اغلب صرافی‌ها و دلالان را متهم کرده است تحت قانون اوراق بهادار، رجیستر صحیحی انجام نداده اند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، معتقد است که بیشتر ارزهای رمزنگاری شده، اوراق بهادار هستند و بنابراین، باید نزد این آژانس، رجیستر شوند. بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری استدلال می‌کنند که توکن‌های آنها اوراق بهادار نیستند یا می‌گویند شرایط رجیستری، مشخص نیست.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، برخی مسائل را حل و فصل کرده است، اما دعوای حقوقی مربوط به شرکت‌هایی از جمله «کراکن»، «کوین بیس» و «باینانس»، هنوز در دادگاه در جریان است. این کمیسیون همچنین برخی از تحقیقات خود از جمله یکی در مورد اتریوم و دیگری درباره «بی یو اس دی» است که ارز دیجیتال تحت برند باینانس است را بسته است.

نتایج متنوع، این پرسش را مفتوح گذاشت که آیا توکن‌ها، اوراق بهادار هستند یا خیر. شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه شرکت ریپل لَبز و مدیران آن، می‌تواند به حل این موضوع کمک کند.

برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، چهارشنبه گذشته، در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ، راه حلی را در آینده نزدیک، پیش‌بینی کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار این شکایت را در سال ۲۰۲۰ که ترامپ هنوز در قدرت بود، تنظیم کرد و ترامپ، جزئیات چندانی در خصوص دیدگاه خود درباره مقررات ارزهای دیجیتال ارائه نکرده است. اما چندین وکیل و مدیران در این صنعت گفتند در صورت انتخاب مجدد او، انتظار دارند شرایط تسهیل شود.

البته مشخص نیست که ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد یا اینکه سیاست واقعی او چه خواهد بود. ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بایدن کناره گیری کند تا یک نامزد دموکرات دیگر جایگزین او شود، پیشتاز بوده است. اینکه آیا این اتفاق خواهد افتاد، چه کسی جانشین بایدن خواهد شد یا یک نامزد متفاوت در برابر ترامپ چگونه عمل خواهد کرد، مشخص نیست. 

حتی اگر ترامپ پیروز شود، برخی از کارشناسان پیش‌بینی نمی‌کنند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دعوای حقوقی جاری را کنار بگذارد یا حل و فصل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، امیلی مایرز، مشاور عمومی شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر «الکتریک کپیتال» گفت: پرونده‌های اجرایی اوراق بهادار، معمولا غیرسیاسی هستند و جابجایی کارکنان به دلیل تغییرات سیاسی، اندک است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل