۸۴۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم پروانه نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های هدف بازآفرینی شهری صادر شد از اتمام و بهره‌برداری از ۸۴۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در این بافت‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی را در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری یکی از مواردی عنوان کرد که در کنار سیاست نوسازی در حوزه شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دولت سیزدهم پیگیری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد. همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی، درمانی، ورزشی، انتظامی، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آیینی توضیح داد: توانمندسازی و آموزش‌های شغلی ۳ هزار و ۷۷۲ نفر از ساکنان محلات کمتر برخوردار و ۲۰ هزار و ۲۰۷ نفر از مدیران شهری از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم در بخش نوسازی مسکن، گفت: با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد. همچنین صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست.

خروج از نسخه موبایل