بررسی قیمت خودروها و گلایه مشتریان؛ در جلسه‌ فردای شورای رقابت

در پی بحث و گمانه‌زنی‌ها پیرامون موضوع قیمت خودروهای داخلی و درخواست خودروسازان بر اصلاح و به‌روز رسانی قیمت محصولات، شورای رقابت قصد دارد در جلسه فردای خود (سه‌شنبه)، اجرای دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کند که موضوع قیمت خودروها به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، جلسه ۶٧١ ام شورای رقابت، عصر فردا (سه‌شنبه ٢مرداد ماه) در محل این شورا، برگزار خواهد شد؛ بر اساس دستور جلسه ارائه شده از این جلسه، نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری توسط وزارت صمت انجام خواهد شد.

لازم به یادآوری است که از دی ماه سال گذشته، دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری اصلاح شد و بر اساس آن، شورای رقابت وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، معرفی و در حقیقت ابلاغِ قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را به وزارت صمت واگذار کرد؛ بر این اساس، پس از آن، نظارت شورا پیرامون محاسبه و ابلاغ قیمت محاسبه شده، پسینی شده تا چنانچه در نحوه‌ اجرا، ایراد و اشکالی مشاهده شود، ورود کند.

بدین ترتیب با توجه به صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون قیمت خودروها و افزایش آن در پی درخواست خودروسازان از سازمان حمایت برای افزایش قیمت محصولات و همچنین افزایشی قیمتی که برخی خودروسازان خصوصی طی هفته‌های اخیر اعمال کرده و اعتراض مشتریان را فراهم کرده است، شورای رقابت در جلسه‌ فردای خود (جلسه ۶٧١ شورای رقابت)  موضوع قیمت خودروها را بررسی می‌کند.

در این جلسه، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی که طی ماه‌های گذشته، توسط سازمان حمایت تایید شده، اما هنوز وزارت صمت ابلاغ نکرده است، بررسی خواهد شد. همچنین افزایش قیمت خودروها مونتاژی که شکایت مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است، در دستور پیگیری این جلسه شورای رقابت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل