سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه آسیایی ۳۴ درصد کاهش یافت

سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه آسیایی در نیمه اول سال جاری (میلادی) نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش‌یافته است. 

به گزارش آرمان اقتصادی، ذخایر خارجی ۱۲ کشور، از ژاپن گرفته تا هند، تا پایان ژوئن حدود ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۷٫۵ هزار میلیارد دلار رسید. منابع ارزهای خارجی این کشورها در مدت مشابه سال گذشته ۲٫۲ درصد افزایش‌یافته بودند.

داده‌های صرافی‌ها و انجمن‌های بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که جریان سرمایه‌گذاران خارجی در اوراق قرضه آسیایی در نیمه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش‌یافته است.

نسبت‌های پوشش واردات، شاخصی برای سنجش توانایی کشور برای پرداخت هزینه واردات، که نشان‌دهنده تعداد ماه‌هایی است که یک کشور می‌تواند واردات را در صورت توقف همه ورودی‌ها حفظ کند، امسال برای هند، کره جنوبی و چین افزایش‌یافته است.

بااین‌حال، بر اساس محاسبات رویترز، این نسبت‌ها برای کشورهایی مانند مالزی، اندونزی و تایلند کاهش‌یافته است.

ارزش ارزهای آسیایی در نیمه اول سال به‌شدت کاهش یافتند زیرا سیاست‌های شدید و بازده بالای فدرال رزرو باعث افزایش ارزش دلار شد. ین با حدود ۱۱ درصد کاهش در برابر دلار، بزرگ‌ترین بازنده منطقه‌ای بوده است که باعث چندین دور مداخله بانک مرکزی برای حمایت از ارز در سال جاری شد.

در همین حال، بانک مرکزی اندونزی هم نرخ بهره خود را در ماه آوریل افزایش داد تا از افت ارزش روپیه و از خروج سرمایه جلوگیری کند.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل