سند برنامه راهبردی ششم بانک صنعت و معدن تدوین شد/ بازآفرینی بانکداری توسعه‌ای و تبدیل شدن به بانکی پیشرو

مدیرعامل بانک بانک صنعت و معدن گفت: پارادایم جدید بانک صنعت و معدن این است که تا انتهای ۱۴۰۷ بانکداری توسعه‌ای را از نو تعریف کند.

به گزارش ایبنا؛ علیرضا خورسندیان؛ مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به تشریح چگونگی و ابعاد مختلف سند برنامه راهبردی ششم این بانک اظهار کرد: بازنگری برنامه پنجم بانک صنعت و معدن از دی ماه سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت تا برنامه ششم در انطباق کامل با برنامه‌های دولت، برنامه هفتم توسعه و نیز اعمال ملاحظات ناشی از تغییر شرایط درونی و محیطی بانک تدوین شود.

وی ادامه داد: این سند با آسیب‌شناسی اسناد راهبردی قبلی، تحلیل اسناد و الزامات بالادستی و ذینفعان، تحلیل اسناد راهبردی بانک‌های توسعه‌ای خارجی منتخب و تحلیل محیط کلان اقتصاد کشور و روند‌های جهانی تدوین شده است.

خورسندیان با بیان اینکه برای تدوین این سند، بیش از ۱۰۰۰ نفر-ساعت زمان صرف شده و بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی با حضور کارشناسان خبره و مدیران بانک و ۶۰ ساعت جلسه با اعضای هیات مدیره بانک برگزار شده است، تصریح کرد: این امر نشان از عزم جدی در بازتعریف برنامه‌ها، اهداف و ماموریت‌های این بانک به عنوان یک بانک توسعه‌ای دارد و هدف ما این است تا در پایان سال ۱۴۰۷ تبدیل به نهادی چابک، پیشرو و اثرگذار در توسعه ملی شویم که بی شک تحقق این امر و ادامه مسیر تعالی بانک صنعت و معدن با مشارکت موثر یکایک همکاران در اجرای برنامه راهبردی ششم میسر خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ارکان این سند راهبردی را چشم انداز، ماموریت، ارزش‌ها و استراتژی‌های بانک اعلام کرد و گفت: چشم انداز بانک بر اساس این سند، بازآفرینی بانکداری توسعه‌ای و تبدیل شدن به بانکی پیشرو، چابک و اثرگذار است.

به گفته وی، در این چشم انداز پارادایم جدید بانک صنعت و معدن این است که تا انتهای ۱۴۰۷ بانکداری توسعه‌ای را از نو تعریف کرده و تبدیل به نهادی چابک، پیشرو و اثرگذار در توسعه ملی کشور شود.

از تامین مالی بخش‌های اولویت‌دار تا بانکداری باز

خورسندیان تاکید کرد: براساس این سند، بانک صنعت و معدن باید علاوه بر منابع مالی دولتی، با تجهیز از منابع غیردولتی بتواند در تامین مالی توسعه، مشارکتی پایدار داشته و با فعال سازی بانکداری سرمایه گذاری، در حوزه تخصیص منابع فقط محدود به تسهیلات بانکی نباشد بلکه مبتنی بر اوراق و صندوق‌های سرمایه گذاری، بخش‌های اولویت دار کشور را تامین مالی کند. ضمناً با توسعه بانکداری باز، اکوسیستمی از بازیگران مستقل و هم‌افزا ایجاد کرده تا بتواند خدمات متنوع و منعطف ارایه کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک علاوه بر تامین مالی طرف عرضه، تامین مالی طرف تقاضا را نیز به سبد تسهیلات خود افزوده و با فعالسازی بانکداری شرکتی به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی علاوه بر تسهیلات، خدمات بانکی نوین نیز ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر است با توسعه بانکداری دیجیتال، به بانکی داده‌محور و هوشمند تبدیل شده و با تحلیل داده محور، در سیاستگذاری کشور، نقش آفرین باشد.

به گفته خورسندیان، یکی دیگر از ارکان سند برنامه راهبردی ششم، ماموریت این بانک است که به عنوان مشارکت پایدار در توسعه ملی (مبتنی بر بانکداری توسعه ای، سرمایه گذاری و شرکتی با تمرکز بر بخش صنعت و معدن) باز تعریف شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: ارزش‌های بانک نیز در این برنامه راهبردی جدید شامل مشارکت و حمایت از سیاست‌های توسعه ملی، سلامت، شفـافیت و انضبـاط مالی-اداری و رضایت شرکای حرفه‌ای و مشتریان بر اساس منافع متقابل است.

وی در پایان تاکید کرد: در استراتژی‌های بانک نیز به عنوان یک رکن اساسی دیگر این سند راهبردی بر تخصیص هدفمند منابع، تقویت تامین مالی زنجیره‌ای و طرف تقاضا، تجهیز منابع پایدار از طریق توسعه بانکداری سرمایه گذاری، و بانکداری شرکتی، توسعه شراکت‌های تجاری و تحول راهبردی دیجیتال تمرکز شده است.

خروج از نسخه موبایل