صدورمجوز آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای دردولت سیزدهم ۱۴۲۴درصد رشد کرد

رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در دولت سیزدهم توسعه مراکز و کارگاه های آموزشی منجر به رشد ۱۴۲۴ درصدی صدور مجوزها در این بخش شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در آئین افتتاح ۴۲۵ پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد درباره اقدام‌های انجام شده در سازمان فنی‌وحرفه‌ای گفت: بیش از ۴ هزار کارگاه در دل مراکز آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد که ۴ هزار و ۸۰۰ مربی متخصص در آنها مشغول به فعالیت هستند. بنابراین چتر مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای در تمام کشور گسترده است.

وی افزود: دولت سیزدهم خود را دولت مردمی معرفی کرد و با صدور و تمدید ۴۳ هزار و ۴۸۸ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد وعده مردمی بودن محقق شد. این عدد نسبت به دولت قبل ۱۲۴۲ درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: در این دولت ما شاهد جهش بودیم و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند یک الگوی مردمی‌سازی فرایند کاری معرفی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌های مأموریت این سازمان سنجش صلاحیت حرفه‌ای است که با ثبت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره، رشد ۵۰ درصدی در این بخش را نسبت به مدت زمان مشابه در دولت قبل شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۵۹ نفر در دولت سیزدهم از آموزش‌های مهارتی توسط این سازمان بهره مند شدند که نسبت به مدت زمان مشابه در دوره قبل رشد ۳۴ درصدی را شاهد هستیم.

عظیمی با بیان اینکه این آموزش‌ها سهم بسزایی در اشتغالزایی ایفا کرده است، تاکید کرد: ۸۰ درصد از آموزش‌های مهارتی می‌تواند منجر به اشتغال شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: تدوین اساسنامه سازمان پس از ۵۰ سال، انعقاد قرارداد با صنایع بزرگ برای آموزش کارکنان و جذب نیرو از فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در این مجموعه بوده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم عمل کرده و با انجام ۹۹.۶ درصد از مأموریت‌های محوله به رتبه نخست در میان سازمان‌های تابعه دست یافته است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل