دیدار رئیس کل بانک مرکزی با رئیس جمهور منتخب

رئیس کل بانک مرکزی پس از دیدار با رئیس جمهور منتخب، وضعیت بانک مرکزی و همچنین وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت وی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایبنا، در ادامه دیدار‌های مقامات مسئول با رئیس‌جمهور منتخب، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اقتصاد، بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت جداگانه با مسعود پزشکیان دیدار و گزارشی از حوزه تحت مسئولیت خود ارائه کردند.

 

بنا بر این گزارش، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی پس از دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت وی ارائه کنم. پزشکیان نیز در خصوص موضوعات کنونی کشور و وضعیت بانک مرکزی سوالاتی داشت و که من هم پاسخ دادم. بطور کلی این جلسه با ارزیابی وی در خصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.

وی افزود: پزشکیان سوالاتی را مطرح کرد و قرار است جلسات دیگری با تیم اقتصادی وی برگزار شود.

 

در ادامه این دیدار‌ها بهرام عین اللهی، محمد مهدی اسماعیلی و رضا مراد اسماعیلی ضمن عرض تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای وی و دولت چهاردهم آروزی موفقیت کردند. وزاری مربوطه همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در وزراتخانه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش پرداختند.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت: با توجه به جابه‌جایی دولت لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلی که قاعدتا در چند ماه آینده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشی را خدمت پزشکیان، ارائه بدهیم. در این دیدار نیز تیم اقتصادی دولت منتخب حضور داشتند و گزارشی را در خصوص مسائل بودجه جاری کشور، بودجه عمومی و نیز در ارتباط با بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دادم.

وی درباره موضوعات مطرح در این دیدار، گفت: در مورد موضوعاتی چون، سیاست‌گذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به ویژه امروز پیش رو است؛ مانند، خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمند سازی و پرداخت یارانه‌ها، مسئله بودجه عمومی و در واقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و در باره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نیز نکاتی کردیم.

وی افزود: در ادامه پزشکیان سوالاتی در خصوص خرید تضمینی گندم و… پرسیدند، که ما هم برای وی توضیح دادیم.

منظور در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان مشاور حتما در خدمت پزشکیان خواهیم بود و قرار بر این شد؛ در باب مواردی که وی صلاح بدانند، مجددا خدمتشان برسیم.

همچنین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت: جلسه بسیار سازنده‌ای با پزشکیان داشتیم. وزرات اقتصاد با توجه به نقش ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف اعم از مالیه، خزانه داری و بودجه دارد تا در حوزه‌هایی مانند؛ مالیات، گمرک، تسهیل محیط کسب و کار، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارت خانه را که پیش از این آماده کرده بودیم را خدمت دکتر پزشکیان ارائه کردیم.

وی در مورد مسائل مطرح شده در جلسه، افزود: در این جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت پزشکیان تقدیم کردیم. اینکه آن برنامه در طول این سه سال تا چه اندازه پیشرفت داشته، خیلی راهبردی است. به این خاطر گزارش را خدمت وی عرض کردیم تا دستورات لازم را بدهند.

وی تاکید کرد: برای اینکه آن موارد راهبردی مطرح شده به شکل ویژه توسط کمیته معتمد رییس جمهور منتخب تعیین تکلیف شود و بر اساس آن تصمیم گیری‌ها صورت بگیرد، این موارد از طرف وی مورد استقبال قرار گرفت. البته او نیز در مقابل برخی از پیشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روز‌های آینده مستندات تکمیلی را خدمت پزشکیان ارسال کنیم.

وزیر اقتصاد درباره همکاری با دولت چهاردهم، افزود: وظیفه همه‌ی ما این است که به دولت چهاردهم در هر سطحی که باشد، کمک کنیم. انشالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.

وی در پایان خاطرنشان داد: بنا شد در خصوص تصمیم‌گیری درباره موارد راهبردی، جلسه دیگری با حضور مشاوران اقتصادی پزشکیان برگزار شود.

خروج از نسخه موبایل