۲۲۱ لیتر بر ثانیه به منابع تامین کننده آب شرب شهر ساوه افزوده شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه ۲۲۱ لیتر بر ثانیه به منابع تامین کننده آب شرب شهر ساوه افزوده شد، گفت: تامین آب مورد نیاز آب شهر ساوه با جدیت در دست اقدام است.

حشمت اله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حفر چاه های جدید آب شرب در شهر ساوه، وضعیت تامین آب این شهر را در حال حاضر در مرز پایداری قرار داده است، اظهار کرد: همچنان نگرانی برای تامین آب شرب این شهر در نیمه دوم سال و سال آینده وجود دارد.

وی افزود: حفر چاه‌های جدید و افزایش میزان آب تولیدی شهر ساوه انجام شده ولی تغذیه منابع آبی شهر ساوه خصوصا سد الغدیر بستگی به میزان بارش‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از شهروندان شهر ساوه درخواست کرد با توجه به شدت گرما و به تبع آن افزایش مصرف آب، مدیریت مصرف را همچنان مهم تلقی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی گفت: از آذر ماه سال گذشته و به دنبال عدم بارش‌های منظم و موثر، ظرفیت تولیدی آب سد الغدیر ساوه که ۶۰ درصد آب شرب این شهر را تامین می‌کند، کاهش یافت و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حفر ۱۹ حلقه چاه را برای تامین آب شرب این شهر در دستور کار خود قرار داد.

عباسی افزود: هم اکنون حفاری ۱۲ حلقه از ۱۹ حلقه چاه به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار حلقه چاه تجهیز و وارد مدار بهره برداری قرار شده و مابقی در حال تجهیز هستند. 

وی گفت: در آذرماه سال گذشته سهم تولید آب ساوه از چاه های این شهر ۳۵۷ لیتر بوده است. با ورود چاه های مذکور در مدار بهره برداری، این رقم به ۵۷۸ لیتر بر ثانیه افزایش یافت و امیدواریم با تجهیز چاه های جدید این رقم به ۷۰۰ لیتر در ثانیه ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: برای تامین آب مورد نیاز مردم ساوه هم اکنون ۵۷۸ لیتر بر ثانیه از منابع زیرزمینی و ۴۵۰ لیتر آب از سد الغدیر برداشت می‌شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه به برخی اقدامات مهم برای بهبود وضعیت آب شرب ساوه اشاره کرد و گفت: احیای پنج حلقه چاه موجود، اجاره چاه کشاورزی در محدوده تصفیه خانه و اجرای خط انتقال و بهره برداری از آن، بهره برداری از چاه قدیمی موجود در محوطه سد الغدیر، تجهیز و سه راه گیری از یک حلقه چاه خارج از مدار محوطه انبار شرکت، تجهیز موقت و بهره برداری از چاه دهانه گشاد و …. از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شهر ساوه بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل