ضرورت توانمندسازی و ارتقای شغلی و مدیریتی بانوان بانک مسکن/ ایران سرزمین مردان و زنان عفیف و خردمند است

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در اولین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن، ضمن ارج نهادن به نقش و جایگاه ویژه بانوان در خانواده و جامعه، از زمینه‌ سازی و فراهم آمدن بسترهای رشد و پیشرفت بانوان همکار در تمامی سطوح سازمانی و توسعه امکانات رفاهی و معیشتی در بانک مسکن خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ طی برگزاری اولین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن با حضور دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل و مدیران ارشد بانک مسکن، سرکار خانم دکتر سیدحوادی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده و جمع کثیری از بانوان همکار، از زحمات و تلاش های بانوان موفق و برگزیده شاغل در این بانک تجلیل شد.

دکتر حسینی در این نشست که با محوریت تبیین نقش و جایگاه ویژه بانوان در بانک مسکن و قدردانی از زحمات آنها در پیشبرد و تحقق اهداف عالی بانک برگزار شد؛ به حدیث شریفی از کتاب غرر‌الحکم و درر‌الکلم اشاره کرد و گفت: به فرموده حضرت امیرالمومنین امام علی (ع): اهل‌العفاف اشرف‌الاشراف، «اهل عفاف، شریف‌ترین بزرگان‌اند.» و زنان و مردان ایرانی در تمام طول تاریخ، انسان‌هایی شریف، عفیف و پاکدامن بوده‌اند.

وی همچنین به منزلت زن در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در ۱۹۶ آیه شریفه قرآن کریم موضوع بانوان مطرح شده است و در تعالیم آسمانی، شاهد تاکید خداوند متعال نسبت به اهمیت تکریم و گرامیداشت بانوان هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: زنان فرهیخته، خردمند و پرافتخار سرزمین ما با حجاب و عفاف و پاکدامنی به فعالیت‌های اجتماعی در جامعه می‌پردازند و نقش کلیدی و مهم خود را ایفا می‌کنند.

وی همچنین به مقام والای مادران اشاره کرد و گفت: بانوان ایران اسلامی، بنیان مقدس خانواده، نسل‌های پاک و خلاق آینده و نیز پیشرفت‌های کشور را با صبر و شکیبایی، سختکوشی، فداکاری، دانش، تخصص و توانمندی خود می سازند.

بانوان همکار در بانک مسکن؛ عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی

دکتر حسینی با بیان این که بانوان بانک مسکن تاثیر بسزایی در مدیریت دریافت عمومی از این بانک دارند؛ گفت: بانوان همکار در بانک مسکن؛ عهده‌دار مسئولیت های کلیدی هستند و این بانک؛ تنها بانکی است که برخی از مهمترین مسئولیت‌های تخصصی و حرفه ای آن اعم از رؤسای ادارات کل حسابرسی داخلی، اعتبارات، مهندسی مالی، بررسی‌های اقتصادی، توسعه محصول، واحد تطبیق و دبیری هیات مدیره به عهده بانوان است.

وی با تاکید بر ضرورت و لزوم توانمندسازی بانوان همکار، افزود: هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتقای جایگاه بانوان همکار در بانک مسکن وجود ندارد و امیدواریم که بیش از پیش، شاهد حضور بانوان در سطوح مختلف مدیریتی بانک باشیم. این نشست نیز فرصت مناسبی برای تجلیل از بانوان همکار برگزیده بانک و نهادینه نمودن فرهنگ قدردانی از شایستگان در جهت افزایش بهره وری سازمانی و خودباوری و اعتماد به نفس بانوان همکار است.

تاسی به شعار قرآنی در مسیر خدمت به مردم شریف ایران اسلامی

مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از سخنان خود به آیه ۸۰ سوره نحل به عنوان شعار قرآنی بانک مسکن اشاره کرد و گفت: در بانکی خدمت می‌کنیم که دستاورد برجسته و پراهمیت ما، تأمین مسکن و محل آرامش برای مردم عزیزمان است. بنابراین همکاران ما با پیاده کردن شعار قرآنی «وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ بُیُوتِکُمْ سَکَناً» در مسیری الهی گام بر می‌دارند و ان شاءالله از بندگان مورد عنایت خداوند و از شایستگان در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی هستند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: خداوند در آیه ۲۱ سوره روم به نوع دیگری از آرامش نیز اشاره دارد؛ آنجا که می‌فرماید: «و از نشانه‌های [قدرت و ربوبیت] خداوند این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید» که تاکیدی بر جایگاه والای همسران و بانوان در خانواده است.

همچنین مدیرعامل بانک مسکن از نظرات و پیشنهادات بانوان همکار مطلع شدند و از تلاش ها برای بهبود وضعیت معیشتی بانوان همکار به ویژه در حوزه‌های رفاهی و افزایش سرانه ورزشی خبر داد.

لازم به ذکر است که اولین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن با محوریت موضوعاتی همچون تبیین جایگاه رفیع زن از نظر اسلام؛ نقش کلیدی زن در خانواده، پیشرفت اقتصادی کشور و بانک، افزایش نشاط جامعه؛ ضرورت و لزوم حضور بانوان در جامعه در چارچوب اصول اسلامی، آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی با تأسی به اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه زهراء (س) و حضرت زینب (س) و ایفای نقش روشنگری در جامعه در چارچوب اصول و موازین اسلامی برگزار شد و با اهدای جوایز به بانوان منتخب بانک در حوزه های بانکی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی پایان یافت.

خروج از نسخه موبایل