ناتوانی رئیس جمهور آینده آمریکا برای افزایش تولید نفت

گلدمن ساکس معتقد است هر کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر پیروز شود، ابزارهای محدودی برای افزایش قابل توجه عرضه داخلی نفت در سال آینده، در اختیار خواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، این بانک سرمایه گذاری در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: ذخایر نفت استراتژیک در سطوح پایینی قرار دارند و اقدامات تسهیل کننده رگولاتوری، ممکن است عرضه نفت آمریکا را در بلندمدت به میزان قابل توجه افزایش دهد.

گلدمن ساکس با فرض رشد تولید ناخالص داخلی و ثبات تقاضا برای نفت و همچنین متوازن شدن بازار با اقدامات اوپک پلاس، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۵، بین ۷۵ تا ۹۰ دلار خواهد بود.

در یادداشت گلدمن ساکس آمده است هر چند ابهامات زیادی درباره سیاست تجاری وجود دارد اما اعمال تعرفه برای واردات نفت به آمریکا، بعید به نظر می رسد.

دونالد ترامپ متعهد شده است که تولید نفت داخلی آمریکا را افزایش دهد و برای این منظور، برخی مقررات را لغو کند. نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا درباره جزئیات مربوط به مسائل انرژی داخلی، توضیح زیادی نداد، اما به صراحت اعلام کرد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، به حمایت از تولید نفت و گاز آمریکا ادامه خواهد داد.

توئیتر آرمان اقتصادی را دنبال کنید:

وعده ترامپ برای افزایش تولید نفت آمریکا

همه سیاست‌های ترامپ به نفع نفت آمریکا نیست

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش بینی کرد قیمت نفت در سال آینده به دلیل تقاضا و تولید ناخالص داخلی ضعیفتر که ناشی از اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات کالاها خواهد بود، حداکثر ۱۱ دلار در هر بشکه ریزش کند. با این حال، اگر فدرال رزرو به دلیل بالا ماندن نرخ تورم، کاهش نرخ بهره را به تاخیر انداخته و به بعد از سال ۲۰۲۵ موکول کند، تاثیر تعرفه های واردات بر قیمت نفت، حداکثر ۱۹ دلار خواهد بود و نفت برنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵، به ۶۲ دلار، در مقایسه با ۸۱ دلار فعلی می رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل