یوتیوب در روسیه پنچر شد

یک نماینده مجلس روسیه مدعی شد سرعت یوتیوب در رایانه های دسکتاپ در این کشور به دلیل کوتاهی گوگل در ارتقای تجهیزات در روسیه، به میزان چشمگیری کند می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روسیه از گوگل به دلیل مسدود کردن کانال‌های یوتیوب رسانه‌ها و چهره های معروف روسی، انتقاد کرده و این شرکت آمریکایی را بر سر کوتاهی در حذف محتوای غیرقانونی یا نامطلوب در این کشور، چندین بار جریمه کرده است.

الکساندر خینشتاین، رئیس کمیته سیاست اطلاعات پارلمان روسیه، اظهار کرد: سرعت پایین‌تر دسترسی به یوتیوب، اقدامی اجباری علیه یوتیوب است زیرا این سایت میزبانی ویدئو می‌تواند قوانین روسیه را بدون اینکه مجازات شود، نقض کند.

این مقام روسی روز جمعه در تلگرام، مدعی شد سرعت دانلود یوتیوب در روسیه، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و تا هفته آینده، ۷۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این وضعیت در درجه اول، به دلیل اقدامات یا در واقع، عدم اقدام خود یوتیوب است.

دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور)، اعلام کرد کیفیت یوتیوب افت کرده زیرا گوگل، سرورهای «گوگل گلوبال کَش» را در روسیه، ارتقا نداده است.

خینشتاین همچنین اظهار کرد: گوگل در زیرساختهای روسیه سرمایه گذاری نکرده و به شرکت تابعه محلی خود اجازه ورشکستگی داده و در نتیجه، از پرداخت هزینه خدمات دیتاسنتر محلی، جلوگیری کرده است.

یوتیوب با استناد به سیاست ممنوعیت محتوایی که رویدادهای خشونت‌آمیز مستند را انکار، کوچک یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، در مارس سال ۲۰۲۲، دسترسی به کانال‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه را در سراسر جهان مسدود کرد. این شرکت آمریکایی اعلام کرد حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحت سیاست رویدادهای خشونت آمیز گوگل قرار می گیرد و مطالب نقض کننده این سیاست، حذف خواهد شد.

زیرمجموعه روسی گوگل، اواخر سال میلادی گذشته، با اشاره به اینکه مسدود شدن حسابهای بانکی این شرکت توسط مقامات روسیه، باعث شده است دفتر این شرکت نتواند به شکل عادی فعالیت کند و حقوق کارمندان روسی و هزینه تامین کنندگان و فروشندگان را پرداخت کند، اعلام ورشکستگی کرد.

روسیه، شبکه های اجتماعی دیگر را هم مسدود یا کند کرده است. رمضان قدیروف، رهبر چچن روز جمعه پیشنهاد مسدود کردن یوتیوب را داد.

بر اساس گزارش رویترز، خینشتاین گفت بزرگترین مشکل مسکو، «سیاست آشکارا ضد روسی» یوتیوب و امتناع این سایت ویدئویی از رفع انسداد کانال‌های روسی است که روس کومنادزور، درخواست کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل