رالی افزایش طلای جهانی ادامه دارد؟

تحلیل فاندامنتال از روایت صعودی برای قیمت طلا حمایت می‌کند. هفته گذشته، طلا یک صعود هیجان‌انگیز دیگر را آغاز کرد و بر شتاب عقب‌شینی قابل توجه دلار آمریکا سوار شد. افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ را می‌توان به نقش آن به عنوان یک بازی ایمن در برابر تورم سرسخت و خریدهای قابل توجه بانک‌های مرکزی جهانی نسبت داد.

به گزارش آرمان اقتصادی،

با توجه به نرخ بهره بالاتر، انعطاف‌پذیری طلا برای جریان‌های سرمایه‌گذاری جذاب بوده است. با این حال، پس از رسیدن به بالاترین سطح اخیر ۲۴۸۸ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس در ۱۷ جولای، به سرعت اصلاح شد، زیرا شاخص‌های حرکت نسبت به افزایش بیش از حد هشدار داده بودند.

بازارها با پیش‌بینی چرخش فدرال رزرو به دلیل کاهش مداوم تورم ایالات‌متحده فعالیت دارند و این امیدها را دوباره برانگیخته است که فدرال رزرو ممکن است در ماه سپتامبر کاهش نرخ‌های پایانی را آغاز کند و این سناریویی است که جذابیت طلا را افزایش می‌دهد.

در همین حال، بیل دادلی، رئیس فدرال رزرو نیویورک، پیشنهاد کرده است که فدرال رزرو می‌تواند در این هفته، در بحبوحه نگرانی‌های رکود، نرخ بهره را کاهش دهد. این همچنین با اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همخوانی دارد که گفت تورم بالا تنها خطری نیست که ما با آن مواجه هستیم.

اینکه فدرال رزرو ممکن است بازارها را با کاهش نرخ غافلگیر کند یا نه، نگرانی‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد زیرا طولانی شدن انقباض پولی می‌تواند به سرعت منجر به رکود شود.

از نظر فنی، روند طلا صعودی باقی می‌ماند و مشخصه آن بالا و پایین‌های بالاتری است که در یک کانال صعودی شکل می‌گیرند. تا زمانی که پایین‌ترین سطح شکل نگیرد، مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا باقی می‌ماند. اگر گاوها حرکت دیگری انجام دهند، طلا ممکن است به بالاترین حد خود در ماه می یعنی ۲۴۵۰ دلار آمریکا که قبل از رسیدن به ۲۵۰۰ دلار آمریکا یک مقاومت فوری را نشان می‌دهد، بازبینی کند. از جنبه نزولی، طلا می‌تواند در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۲۳۷۲ دلار آمریکا و پس از آن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه ۲۳۳۳ دلار در هر اونس قرار بگیرد. برای اینکه گاوها در کنترل باقی بمانند، یکی از سطوح حمایتی ذکر شده در بالا باید حفظ شود.

در حالی که به نظر می‌رسد بازارها با افت اخیر و تثبیت در حدود ۲۴۰۰ دلار در هر اونس هستند، سرمایه‌گذاران به دنبال تایید این هستند که روند صعودی در سطوح فعلی از سر گرفته شود. صرف‌نظر از مسیر کوتاه‌مدت، پیش‌بینی بلندمدت طلا با حمایت بسیاری از عوامل مانند خرید بانک مرکزی، کاهش بالقوه نرخ بهره بانک مرکزی و آشفتگی ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، صعودی است. به دلیل افزایش شتاب سرمایه‌گذاری، بازارهای طلا با احساسات مثبت رونق می‌گیرند.

هند مالیات بر واردات طلا را کاهش داده است که برای فصل تعطیلات زمان‌بندی شده است که انتظار می‌رود افزایش تقاضای مصرف‌کننده را افزایش دهد. طلا نه تنها به دلیل مصارف صنعتی و سرمایه‌گذاری، بلکه به دلیل اهمیت فرهنگی، جایگاه ویژه‌ای در قلب مصرف‌کنندگان هندی دارد. با توجه به اینکه هند خریدار عمده طلا در جهان است، کاهش تعرفه واردات به ۶ درصد احتمالا تقاضای جهانی برای این فلز را افزایش می‌دهد.

جذابیت تزلزل ناپذیر طلا به عنوان یک دارایی امن مدت‌هاست که به افزایش قیمت آن در میان عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی کمک کرده است. با این حال، برای اینکه طلا مسیر سرسام آور فعلی خود را حفظ کند، به یک کاتالیزور تغییر دهنده بازی نیاز است. اقدامات فدرال رزرو می‌تواند این نقش مهم را ایفا کند.

جذابیت طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری زمانی که بازدهی خزانه داری کاهش می‌یابد درخشان تر می‌شود، زیرا این مورد هزینه فرصت نگهداری از این فلز گرانبها را کاهش می‌دهد.

بیزینس گزارش کرد به طور خلاصه، یک روایت صعودی پشتیبانی می‌شود. با این حال، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ بی ثبات خواهد بود و انتخابات ایالات‌متحده در سه ماهه پایانی بر عدم قطعیت افزوده است. تحولات جنگ حماس ورژیم صهیونیستی و احیای پر از دست انداز در سرزمین اصلی چین نیز پتانسیلی برای برهم زدن بازارهای مالی دارد. در نهایت، افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها می‌تواند طلا را در معرض آسیب پذیری قرار دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل