۵۰ درصد مدارس کشور باید به هنرستان های فنی و حرفه ای تبدیل شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده ۵۰ درصد مدارس کشور در دوره متوسطه باید به هنرستان های فنی و حرفه ای تبدیل شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳ سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

حمیدرضا بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: با وجود تمام کارهای انجام شده امور بیشتری وجود دارد تا قله توسعه را فتح کنیم. با آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، اگر کشور بخواهد رشد ۸ درصدی در پیشرفت و توسعه داشته باشیم در برنامه توسعه ششم و هفتم تاکید بر ۲.۸ درصدی بهره وری شده است.

وی افزود: امروز منابع کشور به شکل خام در اختیار دنیا قرار می‌گیرد و سود مضاعف منابع را کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک بشکه نفت ۱۰۰ دلار باشد ۵۰۰ دلار سود نصیب کشورهای مقصد می‌شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: ما منابع اصلی کشور را در اختیار کشورها قرار می‌دهیم تا سودشان را تقویت کنند. ایران در منابع زیرزمینی نفت و گاز رتبه نخست را دارد اما این کافی نیست زیرا کشورهای دیگر با رتبه نخست در حوزه نیروی انسانی منابع ملی را در اقتصادشان به ۵ برابر درآمدی ما تبدیل می‌کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شد تا تحول عظیمی در اقتصاد رخ دهد، اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد از مدارس در دوره متوسطه باید تبدیل به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شوند.

در حال تکمیل…

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل